۱۲۶ خانه برای اقشار آسیب پذیر کنگان دردست ساخت است

۱۲۶ خانه برای اقشار آسیب پذیر کنگان دردست ساخت است

به گزارش “روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر”؛ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کنگان گفت: ۱۲۶ واحد مسکن برای اقشار آسیب پذیر در شهرهای بنک و کنگان این شهرستان در دست ساخت است.

حیدر کردی در گفتگو با ایرنا افزود: طرح ۴۴ واحدی شهر بنک در زمینی به مساحت ۲هزار و ۴۰۰ مترمربع با زیربنای هر واحد ۸۵ متر مربع اجرا شده که سهم آورده متقاضیان ۳۰۰ میلیون ریال ومیزان تسهیلات بانکی کم بهره آنها ۶۰۰ میلیون ریال است.
وی بیان کرد: واحدهای مسکونی شهر بنک در نیمه دوم سال جاری به افراد فاقد مسکن ثبت نام شده واجد شرایط واگذار می شود.
کردی با اشاره به طرح ۸۲ واحدی مسکن اقشار آسیب پذیر شهر کنگان گفت: این طرح در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع در قالب ۱۸ بلوک چهار واحدی با زیربنای هر واحد ۹۰ متر مربع و پنج بلوک ۲ واحدی با زیربنای مفید هر واحد ۱۰۰ متر مربع در دست احداث است که در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: سهم آورده متقاضیان در این طرح ۵۰۰ میلیون ریال و ۶۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی کم بهره است.
کردی جامعه هدف در این طرح را اقشار آسیب پذیر عنوان کرد و گفت: ملاک برای واگذاری این واحدهای مسکونی استفاده نکردن از تسهیلات بانکی، زمین دولتی و نداشتن مسکن است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کنگان افزود: پارسال ۲۰۰ جلد سند مسکن روستایی در این شهرستان صادر و پبش بینی می شود امسال نیز ۳۰۰ جلد سند در روستاهای شهرستان های کنگان و عسلویه صادرشود.
کردی با اشاره به موضوع تملک و واگذاری زمین در روستاهای شهرستان های کنگان و عسلویه گفت: پارسال ۲۰۰قطعه زمین به روستائیان در شهرستان های کنگان و عسلویه واگذار شده است.
وی، استعلام ۹۰۰ پروانه ساختمانی و پرداخت تسهیلات ویژه حوزه مسکن و بازسازی به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای عسلویه و کنگان شامل۲۵۰ مورد را از دیگر فعالیت های این اداره عنوان کرد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کنگان یادآورشد: سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای ۳۷ روستا و از محل اعتبارات وزارت نفت بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های روستایی در ۱۸ روستای شهرستان های کنگان و عسلویه هزینه شد.
کردی اظهارداشت: برای تهیه و تولید مصالح مرغوب و استاندارد اجرای طرح های بنیاد مسکن و دیگر دستگاه ها از طریق درآمدهای داخلی کارگاه تولید بتن بر مبنای استانداردهای روز با همه امکانات، تجهیزات و ماشین آلات راه اندازی شده است.
وی افزود: در سال جاری بر مبنای نیاز یک دستگاه پمپ دکل به ارزش ۶ میلیارد ریال خریداری شه که از این دستگاه برای بتن ریزی ساختمان های بلندمرتبه استفاده می شود.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات