دبیر شورای فرهنگی و ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور :  عملکرد بنیاد مسکن استان در زمینه توسعه فرهنگ اقامه نماز قابل تحسین...

دبیر شورای فرهنگی و ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور : عملکرد بنیاد مسکن استان در زمینه توسعه فرهنگ اقامه نماز قابل تحسین...

طی برنامه ریزی به عمل آمده جلسه ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر بنیاد مسکن استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شهرابی دبیر شورای فرهنگی و ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و دبیر ستاد اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، مهندس صنعتی منفرد مدیر کل بنیاد مسکن استان، حجت الاسلام و المسلمین صیدی قائم مقام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان  و معاونین این نهاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه، حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا شهرابی ضمن تقدیر از فعالیتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، مطالبی در زمینه های مختلف علی الخصوص در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز فرمود و گفت: عملکرد بنیاد مسکن استان در زمینه توسعه فرهنگ اقامه نماز قابل تحسین بوده، به طوری که جزء ۵ استان برتر کشور شناخته شده است.

وی ادامه داد: تبین برکات و آثار نماز در سعادت و سرنوشت اخروی و دنیوی افراد، بهترین و راهبردی ترین محور برای توسعه و تبلیغ محور برای توسعه و تبلیغ فرهنگ نماز در جامعه است.

ر ا اقامه نماز و بهره‌گیری از آثار معنوی آن می‎توانیم نظام خود را در برابر آسیب‌ها و خطرات مصون بداریم.

این مقام مسئول، مدیر کل بنیاد مسکن استان را فردی توانمند و شایسته در انجام امور و فعالیت های این نهاد انقلابی دانست و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با دارا بودن افرادی متخصص و انقلابی گام های مطلوبی در راستای محرومیت زدایی و توسعه و آبادانی روستاها برداشته است.

دبیر شورای فرهنگی و ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یک  نهاد انقلابی یکی از باارزشترین میراث های ماندگار حضرت امام(ره) است و  به همین دلیل دارای شاخصه های مهمی است.

حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا شهرابی تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دستگاه فرهنگی و تبلیغی نیست، بلکه یک دستگاه فنی و عمرانی به شمار می آید که با داشتن تعامل مناسب با دستگاه های اجرایی و دهیاری ها نقش ویژه ای در جامعه بر عهده دارد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مصطفوی ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، با بیان اینکه، نماز بالاترین فریضه الهی است و باید هرچه باشکوه تر اشاعه یابد، گفت: اقامه نماز جماعت و ترویج آموزه های دینی موجب توسعه و گسترش معارف دینی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی نماز در جایگاه شایسته خود قرار گیرد، همه تلاش های سازنده مادی و معنوی راه خود را به سمت و سوی آرمان ها می گشاید و جامعه را به نقطه مطلوب آرمانی اسلام می رساند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا صیدی قائم مقام دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان گزارش مختصری از فعالیتهای این ستاد در سال ۹۶ ارائه کرد و  گفت: اهمیت نماز و برپایی آن بر کسی پوشیده نبوده و همه وظیفه داریم در ترویج فرهنگ نماز بکوشیم تا سلامت اخلاقی جامعه حفظ شود.

وی با بیان اینکه، اگر فرهنگ اقامه نماز در جامعه ساری وجاری باشد، بسیاری از مشکلات نیز برطرف خواهد شد، ادامه داد: توجه به فرائض دینی و مذهبی از جمله نماز، زمینه موفقیت و رشد و کمال انسان‌ها را فراهم کند که لازم است کارکنان و سایر قشرهای مردم به آن توجه جدی کنند.

در ادامه مهندس صنعتی منفرد مدیر کل بنیاد مسکن استان ضمن خیر مقدم به میهمانان،  نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز را مهم‌ترین هدف شورای اقامه نماز دانست و افزود: اهمیت نماز و برپایی آن بر کسی پوشیده نبوده و همه وظیفه داریم در ترویج فرهنگ نماز بکوشیم تا سلامت اخلاقی جامعه حفظ شود.

وی به تشریح عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حوزه های مختلف پرداخته واظهار کرد: بنیاد مسکن همواره در انجام وظایف محوله از سوی نظام در راستای تامین مسکن محرومین، گام های مطلوبی برداشته است.

این مسئول به برخی اقدامات بنیاد مسکن استان در حوزه عمران روستایی اشاره کرد و تصریح کرد: تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد ۹ روستا، تهیه طرح روستاهای دارای بافت با ارزش به تعداد ۴ روستا، احیای بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر، شروع عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه، تهیه طرح منظومه روستایی در بخش مرکزی طارم، طراحی و ایجاد پروژه گردشگری قره داغ، احداث و بهره برداری از ۶۲ خانه عالم و ... از برخی فعالیت های این نهاد به شمار می آید.

صنعتی منفرد از اجرای پروژه های عمرانی(کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) از محل اعتبارات استانی، پروژه های سرمایه گذاری (پردیس سینمایی) در سطح استان خبر داد و گفت: اجرای پروژه های ورزشی در سطح استان(سالن نهای بدمینتون شهرهای ابهر و خرمدره) و شروع به ساخت ۱۸ واحد تجاری و اداری در قالب پروژه های سرمایه گذاری در سال جاری، در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان در ادامه از احداث و بهره برداری از ۶۹ واحد مسکن خانوارهای دارای حدالقل دو عضو معلول روستایی با کمک حساب ۱۰۰ امام(ره)، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی  و همچنین احداث و بهره برداری از ۲۰ واحد مسکونی روستایی برای طلاب در سطح استان خبر داد.

وی به احداث کارخانه قیر و اولین معدن شن و ماسه در گیلوان زنجان از سوی بنیاد مسکن استان اشاره کرد.

صنعتی منفرد از ارتقای جایگاه استان در زمینه طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی کل کشور خبر داد و یادآور شد: از مجموع ۳۲۰۰ فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی ، از محل اعتبارات سال ۹۵ مسکن روستایی استان زنجان ،۲۵۸۱ سهمیه ابلاغ شده و از این تعداد قرارداد ۲۱۰۵ فقره تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در بانک ها منعقد شده است که در این راستا نیز بنیاد مسکن استان عملکرد مناسبی داشته است.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات