طرح بهسازی بافت‌های باارزش در  ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در سطح کشور امسال اجرایی شده است

طرح بهسازی بافت‌های باارزش در ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در سطح کشور امسال اجرایی شده است

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی،معاون امور عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: طرح بهسازی بافت‌های باارزش در  ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در سطح کشور امسال اجرایی شده و عملیات اجرایی ۵۰ روستای نیمه‌تمام دیگر دارای بافت باارزش نیز تداوم می‌یابد تا تکمیل شود و تاکنون به دلیل نبود اعتبارات کشوری واستانی باز  کارهای خوبی درروستا های اوشتبین جلفا وزنوزق مرند که از روستای بافت باارزش استان هستند انجام گردیده است.
محمد رضا شاملو از سنددار شدن ۸۰ هزار واحد روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار خانوار در سال جاری خبر داد واظهار نمود: تاکنون با اقدامات انجام شده ۲۰۰ هزار جلد سند شهری و ۲۰۰ هزار جلد سند روستایی در شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار در کشور صادر شده است.
وی یادآورشد:اجرای طرح هادی از مهمترین برنامه ها و اولویت‌های کاری بنیاد در سطح کشور به شمار می‌رود و در همین راستا تا کنون بیش از ۹۷ درصد روستاهای کشور از تهیه این طرح برخوردار شده‌اند که شامل ۳۷ هزار و ۹۰۰ روستا است.
شاملو با بیان اینکه در ۱۷ هزار و ۵۰۰ روستای کشور نیز شاهد اجرایی شدن این طرح بوده‌ایم، افزود: امسال نیز برنامه‌ریزی شده تا این طرح در یک هزار روستای کشور تهیه شده و در چهار هزار و ۵۰۰ روستا نیز عملیاتی و اجرایی شود.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای طرح مقاوم‌سازی واحدهای روستایی تصریح کرد: در این راستا بنیاد مسکن با همکاری بانک‌های عامل اقدام به ارائه تسهیلات به متقاضیان می‌کند که تاکنون در قالب این طرح دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی درکشور مقاوم‌سازی شده است وامسال  مبلغ وام روستایی از۲۰۰ میلیون ریال به ۲۵۰ میلیون ریال با بهره ۵ درصد افزایش یافته است.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات