دیدار با فرماندار شهرستان زنجان در راستای گسترش تعاملات و حل مشکلات روستائیان

دیدار با فرماندار شهرستان زنجان در راستای گسترش تعاملات و حل مشکلات روستائیان


طی هماهنگی های به عمل آمده، عسگری فرماندار شهرستان زنجان به همراه معاونین  و بخشدار با حضور در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با مهندس صنعتی منفرد مدیر کل این نهاد  در راستای حل مشکلات موجود در سطح روستاها دیدار و گفتگو کردند.در این دیدار مهندس صنعتی منفرد به تشریح برخی فعالیتهای بنیاد مسکن در حوزه شهری و روستای پرداخته و گفت:بسترسازی تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه، ساماندهی ، بازسازی و بهسازی سکونتگاه های مناطق خسارت دیده روستایی ، اجرای طرح های هادی روستایی ، اعطای تسهیلات قرض الحسنه ، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری ثبت اسناد و املاک و اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از برخی خدمات ارائه شده به اقشار کم درآمد جامعه است.
وی به اجرای طرح های هادی روستایی در سطح استان اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تامین عادلانه امکانات جهت بهبود شرایط زیست محیطی نقاط روستایی انجام می شود که خوشبختانه بنیاد مسکن استان دراین راستا موفق عمل کرده، به طوری که میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۴۲ درصد و در استان ۵۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
وی در خصوص صدور  سند مالکیت روستایی توضیحاتی ارائه نمود و گفت: در سطح استان برای بیش از ۶۸درصد واحدهای مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده و طی برنامه ششم توسعه صدور اسناد مالکیت برای مابقی واحدهای مسکونی در دستور کار قرار دارد.
مهندس صنعتی منفرد به احیای بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر و شروع عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت: تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد ۱۰روستا ( ۴ روستا دارای طرح و ۶روستا مصوب دفتر مرکزی) و تهیه طرح روستاهای دارای بافت های با ارزش به تعداد۷ روستا در سطح استان(۲ روستای درسجین و قلعه مصوب شده و ۵روستای قوزلو و خورجهان و انجلین خرمدره و  جزیمق و لار نیز  مصوب دفتر مرکزی) از دیگر فعالیت های این نهاد در حوزه عمران روستایی است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: بنیاد مسکن استان در راستای بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و ارائه تسهیلات در این زمینه اقدامات چشم گیری داشته، به طوری که از ۹۱ هزار و ۲۶۵ واحد مسکونی روستایی در سطح استان بیش از ۴۷ هزار واحدمسکونی مقاوم سازی شده است.
وی به فعالیت های این نهاد در حوزه مسکن شهری اشاره کرد و گفت: احداث و بهره برداری ۸۹۲ واحد مسکونی در سطح استان برای اقشار کم درآمد از ابتدا تاکنون، شروع به ساخت ۱۳۳ واحد مسکونی در قالب تامین مسکن محرومین در سال گذشته و اجرای پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری و ورزشی و تامین زمین برای ساخت ۶۷ واحد مسکونی در قالب تامین مسکن برای اقشار کم درآمد در سال جاری از برخی فعایلت های این حوزه به شمار می آید.
صنعتی منفرد به اجرای پروژه های عمرانی در سطح روستاهای شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت : خوشبختانه با تعامل و همکاری ویژه بین بنیاد مسکن، فرمانداری و دهیاری ها اقدامات قابل توجهی در سطح روستاها صورت گرفته که امیدواریم با حمایت بیش از پیش مسئولین بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات مردم به ویژه روستاییان را حل نماییم.
دز ادامه عسگری فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نقش ویژه ای در توسعه پایدار روستاها دارد، ادامه داد:  بخش اعظم اقدامات توسعه ای و رفاهی در سطح روستاها توسط بنیاد مسکن استان انجام می شود و در واقع این نهاد انقلابی زمینه ساز رضایتمندی مردم در سطح روستاها می باشد.
وی تاکید کرد: فرهنگ مشارکت و همکاری مردم  و دهیاری ها در اجرای پروژه های عمرانی با  بنیاد مسکن به خوبی در سطح استان نهادینه شده که این امر موجب افزایش برنامه های توسعه محوری در سطح روستاها شده است .
وی با بیان اینکه فرمانداری همواره تلاش نموده که با داشتن هم افزایی و تعامل ویژه با این نهاد انقلابی در راستای حل مشکلات روستائیان گام های موثرتری بر دارد، تاکید کرد:دهیاران بهترین یاوران بنیاد مسکن در روستاها هستند  و همواره باید در انجام کارهای اجرایی از تفکر و تجریه اهالی روستا و مشارکت مردمی استفاده کنند, چرا که مشارکت عمومی همه جانبه درعرصه سازندگی و آبادانی روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
فرماندار شهرستان زنجان، بنیاد مسکن استان را مجموعه موفق و پیشرو در زمینه فعالیت های عمرانی دانست و افزود: امیدواریم روز به روز هماهنگی و تعامل بین مجموعه فرمانداری، بنیاد مسکن،شوراها  دهیاران بیشترشود تا بتوانیم با همفکری و مشارکت مردم، معضلات و مشکلات را در حد معقول حل کنیم.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات