آغاز اجرای طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی از ۲۰ مهرماه در بوشهر

به گزارش “روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر”؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از آغاز طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی از ۲۰ مهر تا ۲۰ آبان سال جاری خبر داد.

حمید حیدری بریدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر با بیان اینکه این طرح در ۱۴۹ روستا برای پنج هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی اجرا خواهد شد، افزود: به منظور ارائه خدمات مناسب در روستاها و بهبود وضعیت زندگی در روستاها، سومین مرحله از طرح آمارگیری مسکن روستایی در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی افزود: جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی و … از اهداف این طرح است.

وی ضمن تاکید بر همکاری رسانه ها جهت اطلاع رسانی در خصوص اجرای طرح مذکور، یاد آور شد: این طرح هر ۵ سال یکبار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و با همکاری مرکز آمار ایران برگزار می شود.

این مقام مسئول با تشریح اقدامات صورت گرفته جهت نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در استان بوشهر گفت: در شهرستان دشتی با استقبال مناسب مردم بیش از ۵۳ درصد مقاوم‌سازی صورت گرفته است، اما در شهرستان عسلویه کمتر از شش درصد انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: در برخی از شهرستانها از نرم کشوری هم بالاتر هستیم و در برخی دیگر نیز در این زمینه عقب ماندگی داریم که باید جبران شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر از ۷۴ هزار واحد مسکونی روستایی ۳۸ درصد که شامل بیش از ۲۸ هزار واحد تاکنون مقاوم‌سازی صورت گرفته است و ۴۵ هزار واحد غیرمقاوم داریم که عملیات نوسازی و مقاوم‌سازی آنها باید انجام شود.

حیدری بریدی اظهار داشت: امسال عملیات مقاوم‌سازی برای ۳۰۰ واحد شهری استان را آغاز کرده‌ایم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات از سوی بانک مسکن شاهد تکمیل این طرح‌ها در سال جاری و نیمه اول سال بعد باشیم.

وی در ادامه از افزایش تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌های خوبی با نهادهایی همچون بهزیستی و کمیته امداد امضا کرده‌ایم و طرح‌های مناسبی در این راستا اجرا شده است.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات