۱۱۳ واحد مسکونی روستایی در شهرستان کنگان افتتاح شد/ ساخت ۹ پارک ساحلی

به گزارش “روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر”؛ مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به افتتاح ۱۱۳ واحد مسکونی بازسازی و مقاوم سازی روستایی در شهرستان کنگان گفت: در این زمینه با پرداخت تسهیلات کم‌بهره، وام بلاعوض پرداخت شده است.

حمید حیدری بریدی در آیین آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه پارک ساحلی در شهرستان کنگان با حضور استاندار بوشهر و نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان در مجلس اظهار داشت: این پارک‌ها در ۹ روستای این شهرستان با اعتبار ۴۴ میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات این پروژه‌ها در انعقاد تفاهم‌نامه از محل اعتبارات وزارت نفت تامین شده افزود: پارک‌های ساحلی در روستاهای تنبک، غانم، برکه چوپان، قلعه میان، چاه مجنون پرک، شیرونو و لاورده در شهرستان کنگان عملیات اجرایی آن آغاز شده که اعتبار هر یک از این طرح‌ها بین ۴ میلیارد ریال تا ۱۰ میلیارد ریال از سوی وزارت نفت تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از افتتاح طرح‌های مسکن روستایی بهسازی و مقاوم سازی شده در کنگان خبر داد و تصریح کرد: در اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی ۱۱۳ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان کنگان افتتاح شد.

وی از آغاز عملیات ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی دیگر در این شهرستان خبرداد و بیان کرد: در اجرای پروژه‌های مقاوم سازی مسکن روستایی به هر واحد ضمن پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

حیدری با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی می‌شود افزود: برای این مهم ۴۸ میلیارد ریال به بنیاد مسکن استان بوشهر ابلاغ شده که ۱۳ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر پرداخت تسهیلات بلاعوض مقاوم سازی مسکن روستایی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: از ۱۳ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی بلاعوض طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تاکنون ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

حیدری بیان کرد: امسال تاکنون ۷۰۰ طرح مسکن روستایی برای مقاوم سازی موفق به دریافت تسهیلات کم بهره به میزان ۱۳۳ میلیارد ریال شده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات