برگزاری سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه وبویراحمد در سال جاری

برگزاری سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه وبویراحمد در سال جاری

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد - سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند به ریاست معاون عمرانی استاندار،  و دبیری مدیرکل حفاظت محیط زیست , با حضور دیگر مدیران دستگاه های عضو صبح یکشنبه دوازدهمین روز از  اسفندماه ۹۷ در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد .

در ابتدای این جلسه محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت از محیط زیست گفت: مشکل پسماند موضوع مهمی است، در پسماندهای ساختمانی شهری و روستایی با چالش های اساسی رو به رو شیدم اما هنوز به عنوان یک اولویت بندی انجام نشده است .

جعفری نژاد بیان کرد: یکی ظرفیت های مهم استان بحث گردشگری است، اگر بحث پسماند را مدیریت کنیم به بخش گردشگری استان کمک زیادی کرده ایم، مسولان شهرستان ها اهمیت ویژه ای به بحث پسماند داشته باشند .

وی افزود: دستورالعمل اول جلسه دوپشته دشت روم , ساماندهی این منطقه و بررسی بیشتر این طرح است که سایت دو پشته مدیریت و ساماندهی شود چرا که فصل بهار و تابستان درپیش است و ما در این خصوص دغدغه داریم .

وی با بیان اینکه یکی از طرفیت های استان بخش گردشگری و طبیعت استان است، افزود: با مدیریت پسماند می توان بخش گردشگری را تقویت و از آلودگی منابع آب استان جلوگیری کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهارکرد: هنوز بصورت اجرایی برای ساماندهی محل دفن زباله‌های شهر یاسوج در منطقه دوپشته دشتروم کاری نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم نگران هستند که آب  سد شاه قاسم با شیرآبه زباله های یاسوج آلوده می شود یا نه؟ دستگاههای متولی در این خصصو ورود کند و باید از نفوذ شیرآبه به منابع آب جلوگیری شود، فضای سبز در اطراف سایت زباله ایجاد شود و زیباسازی صورت گیرد

در ادامه این جلسه عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مراکز درمانی خصوصی، آزمایشگاهها، مطلب ها و کلنیک ها تنها تا یک ماه آینده نسبت به بی خطرسازی زباله های عفونی خود مهلت دارند در صورت عدم اجرای این فرآیند این مراکز پلمپ می شوند .

وی با اشاره به اینکه روزانه ۷۰۰ تن زباله در سطح استان تولید می شود، افزود: بیش از یک سوم زباله استان در شهرستان بویراحمد تولید و جمع آوری می شود .

فیلی تصریح کرد: در نشستی از دهیارانی که پسماند روستاهای خود را خارج از سایت دفن زباله رها می کنند دعوت کرده و از آنها تعهد بگیرید که در صورت تکرار این اقدام با آنها برخورد می شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: سایر شهرستان های استان به ویژه کهگیلویه و گچساران نسبت به تعیین مکان برای ایجاد و ساماندهی سایت زباله شهرهای خود اقدام کنند .

فیلی با تاکید براهمیت بی خطرسازی زباله های عفونی، تاکید کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مدیر حاکمیت فصل بهداشت و درمان باید پاسخگو باشد و اگر اتفاقی در این خصوص بیافتد وی را مسئول می دانیم .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این زمینه با هیچ‌کس تعارف نداریم، اضافه کرد: هر مرکزی که بعد از این تاریخ رعایت نکرد به طور قطع پلمپ می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات