آغاز اجرای مدیریت زیست بومی تالاب چغاخور با مسدود کردن همه‌ی چاه‌های غیرمجاز حاشیه آن

آغاز اجرای مدیریت زیست بومی تالاب چغاخور با مسدود کردن همه‌ی چاه‌های غیرمجاز حاشیه آن

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، در دومین کارگروه مدیریت جامع تالاب بین المللی چغاخور، الزامات تهیه برنامه جامع این تالاب و عمل به آن را مطرح نموده و به بیان برخی اقدامات انجام شده در راستای تکالیف مندرج در برنامه مذکور پرداخت.

شهرام احمدی با تاکید ویژه بر ارزشگذاری زیست محیطی تالابها گفت: تالاب بین المللی چغاخور گنجی ارزشمند برای این منطقه است و در شرایطی که بیشتر تالابهای مهم کشور آسیب دیده اند حفظ این زیست بوم برای حیات پرندگان مهاجر امری مهم و ضروری است.

این مقام مسئول عنوان کرد: از زمان اجرای برنامه جامع تالاب چغاخور ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در حوزه آبریز این تالاب شناسایی و مسدود شده است.

احمدی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اقدامات شرکت آب منطقه ای استان هیچ چاه غیر مجازی در حوزه آبریز تالاب بین المللی چغاخور وجود ندارد.

تالاب بین المللی چغاخور با مساحت دو هزار و ۴۳۰ هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان، در نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات