کشف بیش از ۱۰ هزار بوته گونه‌ بیلهر در کهگیلویه و بویراحمد

کشف بیش از ۱۰ هزار بوته گونه‌ بیلهر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در بیست و یکمین روز از اسفندماه ۹۷ گفت: گونه‌های کوهی و مرتعی گیاهی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل سوء ‌استفاده برخی از سودجویان و مخربین منابع طبیعی در حال انقراض است .

جعفری نژاد افزود: پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری اجرایی محیط زیست و منابع طبیعی , در راستای استفاده از ظرفیت مشترک دو دستگاه , دیشب  ساعت ۲ بامداد مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان با هوشیاری اقدام به توقف یک دستگاه خودروی سایپا در محور سرآبتاوه کردند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: از این خودرو بیش از ۱۰ هزار بوته گونه‌ بیلهر که از مناطق ییلاقی استان کهگیلویه و بویراحمد توسط سودجویان برداشت شده بود و قصد داشتند این‌ محموله را به سمت شهرستان لردگان منتقل نمایند، کشف و ضبط شد .

این مسئول ابراز داشت: با اقدام خوب ماموران یگان حفاظت محیط زیست، سودجویان و مخربین منابع طبیعی پس از دستگیری به مقامات قضایی تحویل داده شدند .

جعفری نژاد به پایش شبانه روزی مناطق اشاره کرد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان با تشکیل تیم هایی از اوایل اسفند۹۷ تا اواخر خرداد ۹۸ بمنظور جلوگیری از تخریب منابع ملی توسط سود جویان , بطور شبانه روزی در مناطق حفاظت شده و آزاد استان گشت های کنترلی ویژه دارند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات