بازدید از مراکز فروش ماهی قرمز در سطح شهر بهبهان

بازدید از مراکز فروش ماهی قرمز در سطح شهر بهبهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ، بازدید از مراکز فروش ماهی قرمز در سطح شهر بهبهان انجام گرفت.

متاسفانه در ایام قبل از سال نو، مارهای آبی، سمندر لرستانی و لاک‌پشت‌ها در سطح شهر برای فروش عرضه می‌شوند که به فروشندگان این گونه‌ها اعلام گردید این کار جرم تلقی می‌شود و عواقب قانونی در پی خواهد داشت .

در این بازدید که توسط رییس و پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان انجام گرفت تذکرات لازم در خصوص عدم عرضه و فروش لاک پشت و مر آبی و سمندر به فروشندگان داده شد .

گرفتن حیات‌وحش از زیستگاه طبیعی و انتقال به بازارهای خرید موجب می‌شود که گونه در محل اصلی به تدریج با کاهش جمعیت و خطر انقراض روبرو شود و با توجه به اینکه نگهداری حیات‌وحش مستلزم صرف هزینه و وقت زیاد است بعد از مدتی (به شرط زنده ماندن) توسط خریداران در طبیعتی غیر از زیستگاه اصلی رها شده که این امر هم از نظر شرعی و اخلاقی صحیح نیست و هم اینکه آن گونه می‌تواند در مکان جدید به آفت و گونه مهاجم تبدیل شود که این عمل محیط زیست و حیات وحش زیستگاه جدید را به مخاطره خواهد انداخت .

بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید: حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها جرم محسوب شده و مرتکبین اعمال فوق مشمول پرداخت جزای نقدی از مبلغ ۳ تا ۱۵ میلیون ریال و حبس از یک ماه تا ۶ ماه هستند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات