اجرای طرح دوباره بی زباله در۸ شهرستان کهگیلویه وبویراحمد

اجرای طرح دوباره بی زباله در۸ شهرستان کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد - محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در آخرین یکشنبه سال ۹۷ گفت: با توجه به ایام منتهی به پایان سال و استقبال از سفرهای نوروزی، این اداره همگام با سراسر کشور , در راستای پاکسازی و زیباسازی مبادی ورودی و خروجی شهر با حضور دستگاههای اجرایی , نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج  با مشارکت عمومی مردم طرح "دوباره بی زباله " را اجرایی نمود.

جعفری نژاد با اشاره به اینکه این طرح ادامه دار خواهد بود افزود: دراین طرح که امیدواریم و مصمم به اجرای بیشتر آن در سال ۹۸ هستیم , ضمن پاکسازی حریم معابر برون شهری با همکاری ومشارکت مردم و دستگاههای اجرایی , آموزش‌های لازم در خصوص پرهیز از ریختن زباله در اطراف جاده‌ها به عموم مردم ارائه خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت : بر این اساس از صبح روز شنبه هفته جاری، عملیات پاکسازی حریم جاده‌ها و مبادی ورودی و خروجی در ۸ شهرستان استان همزمان اجرا گردید.

جعفری نژاد عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح، فرهنگ‌سازی به منظور رعایت مسائل زیست محیطی و دعوت همگانی از مردم برای خودداری از ریختن زباله در حریم راه‌ها , جاده ها , سطح شهر و مناطق حفاظت شده و گردشگری است که به همین منظور در قالب آموزش‌های جنبی طرح ، از عموم هم میهنان خواسته می‌شود , زباله‌های حین سفر را داخل کیسه‌های مخصوص داخل خودرو نگهداری کرده و با رسیدن به نزدیک‌ترین مجتمع بین راهی، کیسه زباله را در مخازن ویژه تخلیه کنند.

جعفری نژاد به نقش پررنگ رسانه ها در این طرح اشاره کرد و گفت:  پرتاب زباله از خودرو به اطراف یکی از عادات زشت و گاه خطرناک است که در این ایام بشدت دیده می شود , این فرهنگ غلط رفتاری علاوه بر آسیب به محیط زیست،ممکن است خطرآفرین باشد لذا در این راستا به کمک رسانه ها در فرهنگ سازی و تغیر نگرش ها نیاز است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات