دومین مرحله پاکسازی و اجرای طرح دوباره بی زباله در کهگیلویه وبویراحمد

دومین مرحله پاکسازی و اجرای طرح دوباره بی زباله در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد- محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: پس از اجرای همزمان نخستین مرحله طرح ملی دوباره بی زباله در آخرین شنبه از اسفندماه ۹۷ در ۸ شهرستان استان و در ادامه اجرایی این طرح , برای دومین بار , امروز دوشنبه بیست و هفتیمین روز از اسفندماه جاری , مبادی ورودی و خروجی شهر باشت از زباله پاکسازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اقدامات انجام شده درمحیط زیست استان، تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های پیش بینی شده استقبال از بهار و پاکسازی شهر , جلسات توجیهی درون‌سازمانی و برون سازمانی متعددی ، بین پرسنل سازمان و سایر ارگان های مربوطه با وظایف مشخص برگزار شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: با توجه به خانه تکانی و پاکسازی منازل در روزهای پایانی سال حجم زباله ها , را افزایش می یابد که هزینه و تلاش جهت پاکسازی شهر و مواصلات درون و برون شهری ، را مضاعف می نماید لذا از هم وطنان خواهشمنیدیم در این خصوص تفکیک زباله از مبدا مد نظر قرار گیردکه جمع‌آوری زباله ‌ها به صورت جداگانه نقش موثری در کاهش اثرات سوء زیست محیطی دارد.

وی با اشاره به اینکه  نیاز است پاکسازی حریم راه‌ها به طور مستمر و در طول سال انجام گیرد تصریح کرد: این اقدام یک نگاه بازدارندگی برای افراد متخلف و حذف محیط‌های نا‌زیبا از سطح شهر دارد.

جعفری نژاد در ادامه صحبت هایش گریزی به اهمیت مدیریت صحیح پسماند و تفکیک زباله توسط شهروندان و مسافرین زد و افزود: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و امید داریم شهروندان و همچنین مسافرین عزیز در ایام تعطیلات نوروزی توجه ویژه ای به مدیریت صحیح پسماند داشته باشند .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات