بازدید میدانی و دیدار چهره به چهره تیم کارشناسی اعزامی از محیط زیست رودبار با مردم شریف روستای پاکده عمارلو

بازدید میدانی و دیدار چهره به چهره تیم کارشناسی اعزامی از محیط زیست رودبار با مردم شریف روستای پاکده عمارلو

پیرو خبرهای منتشره در یکماه اخیر درخصوص حمله و خسارت وارده از جانب حیات وحش به احشام یک گله دار اهل پاکده عمارلو و نگرانیهای ایجاد شده در منطقه و پیگیری بخشداری عمارلو، با دستور حسین زاده، ریاست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار، یک تیم ویژه متشکل از کارشناسان حیات وحش، کارشناسان حقوقی و ماموران یگان حفاظت، تحت سرپرستی مهندس فلاح معاون محیط زیست شهرستان رودبار به منطقه اعزام شدند.
به گزاش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان رامین حسین زاده رییس اداره محیط زیست شهرستان رودبار گفت : در ابتدا دیدار چهره به چهره در مسجد امام حسن مجتبی (ع) با مردم خونگرم و مهمان نواز روستا برگزار شد و اهالی، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا در زمینه محیط زیست اظهارات و صحبتهای خود را بیان کردند. در بین حضار، تعدادی از اهالی شریف و دهیاران روستاهای یکونوم و ناوه نیز حضور داشتند. این نشست صمیمی بمدت ۳ ساعت بطول انجامید.
او ادامه داد:پس از پایان جلسه در مسجد، در محل دهیاری نیز جلسه ای با دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای مذکور و رییس و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر جیرنده  به صورت اختصاصی برگزار شد . سپس تیم کارشناسان اعزامی با راهنمایی چند نفر از اهالی عازم اطراف روستا شده و نسبت به نصب دوربین مخصوص جهت عکسبرداری و فیلمبرداری از حیات وحش منطقه اقدام نمودند.
او همچنین گفت: در این جلسه هم اندیشی موضوعات ذیل مورد بررسی و تفاهم صورت گرفت.
۱- با عنایت به اعلام علاقمندی وافر اهالی جهت همکاری با محیط زیست، در اولین فرصت نسبت به تهیه و ارسال مدارک به اداره محیط زیست جهت صدور کارت همیاری (براساس ضوابط و طی مراتب مقرر) اقدام شود.
۲- با عنایت به تنوع زیستی منحصر به فرد و کم نظیر منطقه نسبت به بررسی کارشناسی و امکان سنجی جهت ارائه پیشنهاد مناطق مذکور به عنوان شکار ممنوع به مراجع بالا دستی (اداره کل محیط زیست گیلان) از سوی اداره شهرستان مورد پیگیری قرار گیرد تا پس از بررسی های لازم در استان و سازمان در صورت صلاحدید تصمیمات مقتضی اتخاذ گردد.
۳- درخصوص اظهارات خلاف واقع و شایعات منتشر شده در منطقه عمارلو، مبنی بر منطقه حفاظت شده، توضیحاتی ارایه و از مردم خواسته شد به شایعات توجه ننمایند.
۴- با توجه به خواسته و علاقمندی مردم منطقه و با حمایت مسولان بخش و شهرستان، موضوع استقرار پاسگاه محیط بانی در جیرنده مورد استقبال اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار بوده و در صورت تصویب بودجه لازم در شهرستان، پیگیری و اجرا خواهد شد.
۵- این اداره نهایت حمایت خود را در زمینه تشکیل سازمانهای مردم نهاد با محوریت حفاظت محیط زیست را با رعایت موازین قانونی داشته و در زمینه ثبت این سازمانها کمال همکاری و راهنمایی را خواهد داشت.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات