تورج همتی: درسال جدید هر سازمان مردم نهاد مروج یک ایده خلاقانه برای حفظ محیط زیست باشد /  هویت اجتماعی پایدار دراستان با سرعتی مطلوب در حال شکل گیری است.

تورج همتی: درسال جدید هر سازمان مردم نهاد مروج یک ایده خلاقانه برای حفظ محیط زیست باشد / هویت اجتماعی پایدار دراستان با سرعتی مطلوب در حال شکل گیری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نشستی که عصر امروز با حضور اعضای سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی استان برگزار شد، از ضرورت بررسی و رفع موانع مشارکت مردم در حوزه های مختلف اجتماعی و محیط زیستی سخن گفت و افزود:  باید حرکت به سمت مشارکت های خود انگیخته درحوزه حفاظت محیط زیست شتاب گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ،تورج همتی افزود: بررسی راه های تقویت همکاریهای بین بخشی و بهره مندی از دانش بومی به منظور انجام طرح های توسعه گرایانه یک اولویت درحوزه ظرفیت های اجتماعی است که با توجه به وسعت استان و پتانسیل های طبیعی و انسانی موجود، اهمیتی دوچندان می یابد.

وی درادامه ضمن تاکید بر توسعه همکاری ها و نوآوری های مردمی درسال جدید اظهار داشت: هر سازمان مردم نهاد می تواند به عنوان مروج یک ایده خلاقانه درراه حفظ محیط زیست مطرح و درچارچوبی مدون و راهبردی با هدف دستیابی به اهداف برنامه خود در حفظ محیط زیست ایفای نقش کند.

این مقام مسئول، فعالیت مراکز توسعه سازمان های غیر دولتی را اقدامی تسهیل گرایانه برای پیشبرد اهداف سازمانهای مختلف برشمرد و گفت: لازم است طرح های مطالعاتی به منظور تدوین برنامه جامع مشارکت مردمی در حوزه محیط زیست خراسان رضوی به عنوان یک طرح پیشران، درسه فاز کوتاه،میان و بلند مدت هر چه سریعتر آغاز شود.

وی به ضرورت توسعه و فعال سازی استارتاپ های خلاقانه محیطی زیستی به عنوان راهکاری جهت حضور و همراهی مردم وبهره مندی از ایده های ناب برای حفظ محیط زیست اشاره کرد و افزود: همراهی مردم با ارگان های دولتی همیشه بر محبوبیت اجتماعی سازمان های دولتی افزوده است.

وی ادامه داد:نقد منصفانه ،مطالبه گری اجتماعی و ایده های خلاقانه، علاوه بر هموار سازی مسیر های پیش روی متولیان، دربالابردن سطح سواد اکولوژیکی جامعه و جلب کانون توجهات عمومی به مباحث زیست محیطی سیار موثر بوده است.

همتی همچنین ضمن اشاره به اینکه حضور و مشارکت مردم در امر توسعه پایدار و حفظ ساختارهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی،  ضروری و اجتناب ناپذیراست گفت: افزایش اعتماد و تغییر نگرش جامعه نخستین گام برای رسیدن به یک هویت اجتماعی پایدار است که خوشبختانه درخراسان رضوی با سرعتی مطلوب در حال شکل گیری است.

وی سازمان‌های مردم نهاد را بازوی مهم اجرایی در امر آموزش محیط زیستی عنوان ساخت و افزود: بهره گیری از توان سازمان‌های غیردولتی دراین خصوص همراه با برنامه ریزی صحیح آموزشی دردستور برنامه های اداره آموزش و مشارکت مردمی است و علاوه بر آن حمایت  اداره کل حفاظت محیط زیست استان از پویش های مختلف زیست محیطی همچون #نه _ به _ زباله،#نه _ به _ ماهی _ قرمز و #نه _ به _ خرید _ و _ فروش _ حیات_وحش و... یکی از اصول تقویت این قبیل پویش های زیست محیطی بوده است.

این نشست با تبادل نظر حاضرین ،معرفی اقدامات برجسته زیست محیطی در حوزه فعالیت آنان ، پیشنهادات سازنده و هم اندیشی درخصوص توسعه همکاری های بین بخشی و...ادامه یافت.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات