دستگیری ۱۰۳۹ شکارچی متخلف و کشف۲۰۲ قبضه اسلحه درخرسان رضوی/۳۰ میلیارد ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست طی یک سال

دستگیری ۱۰۳۹ شکارچی متخلف و کشف۲۰۲ قبضه اسلحه درخرسان رضوی/۳۰ میلیارد ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست طی یک سال

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری ۱۰۳۹ شکارچی متخلف و کشف ۲۰۲ قبضه اسلحه درسال گذشته خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ،تورج همتی اظهار داشت : مامورین یگان حفاظت  محیط زیست استان طی گشت های مستمر در مناطق و زیستگاههای استان  ۱۰۳۹ شکارچی غیر مجاز را درسال گذشته به قانون سپردند.

وی افزود: متخلفان در قالب  ۷۰۰ فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند و از آنان ۲۰۲قبضه سلاح شکاری و ۳۰۰۰ تیر فشنگ شکاری نیز کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول به کشف لاشه ۲۳۸ راس پستاندار وحشی از قبیل قوچ و میش ،آهوی وحشی، کل و بز ،گراز و  ۴۰۷ قطعه  پرنده وحشی که توسط شکارچیان شکار و صید شده بودند اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰ هزار قطعه ماهی و ۱۹ هزار قطعه  انواع گونه های جانوری از قبیل ۱۶ هزار عقرب و سایر پرندگان وحشی از صیادان درسال گذشته کشف شده است.

همتی همچنین افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان طی سال گذشته موفق به خروج قریب ۳۰ هزار راس دام (گوسفند – بز)  که بطور غیر مجاز  در مناطق چهار گانه محیط زیست در حال چرا بودند،شدند و برای مالکین متخلف دام ها تشکیل پرونده  شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص اقدامات صورت گرفته درخصوص ممانعت از آلودگی های زیست محیطی گفت:در سال گذشته ،  از ۷۲۸ مورد آلودگی منابع آب،هوا و خاک جلوگیری به عمل آمده و به ۵۶۷ واحد صنعتی جهت رفع آلودگی اخطاریه های زیست محیطی صادر شده است.

وی همچنین گفت: محیط بانان خراسان رضوی علاوه بر وظایف ذاتی خود ،در قالب طرح یک ساعت با محیط بان که با هدف ارتقاء فرهنگ  زیست محیطی در مدارس حاشیه روستاهای مناطق چهار گانه انجام می شود، درسال گذشته قریب ۲۰۰۰ نفر ساعت آموزش های زیست محیطی ارائه کردند.

وی درخصوص پیشگیری از جرایم شکار و صید نیز گفت: محیط بانان موفق شدند ۷۱ متخلف را  قبل از اقدام به شکار دستگیر و به جرم شروع به شکار به مراجع قضایی معرفی کنند.

همتی به اطفا حریق به مساحت ۱۳۳ هکتار که بیشترین  وسعت آن، در پارک ملی تندوره رخ داده است اشاره کرد و افزود:  علاوه بر آن ۳۸ مورد پرونده تخلف درخصوص متجاوزین به طبیعت که عمدتاً اقدام به بوته کنی و برداشت غیر مجاز شن و خاک داشتند تشکیل شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پایان ضمن اشاره به اینکه متخلفین در سال  گذشته  مبلغ ۳۰ میلیارد ریال خسارت به حفاظت محیط زیست خراسان رضوی وارد کرده اندگفت : مقادیری از این جرایم به حساب خزانه واریز و مابقی دردست پیگیری است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات