رفع تصرف ۱۱۶۶۰۹ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان کیار چهارمحال و بختیاری

رفع تصرف ۱۱۶۶۰۹ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان کیار چهارمحال و بختیاری

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۷ با تلاش حفاظت محیط زیست استان و همکاری سایر دستگاه های مسئول ۱۱۶۶۰۹ متر مربع از اراضی ملی در مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه از دست سودجویان خارج شد. وی ضمن نتیجه بخش خواندن حمایت های دستگاه قضایی افزود: بسیاری از تصرفات غیرقانونی در مناطق حفاظت شده توسط افراد حقیقی صورت می گیرد. این مقام مسئول همچنین به نقش مردم در مقابله با زمین خواری اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ سازی و آموزش به طور جدی در این مناطق صورت پذیرد و اطلاعات جوامع محلی بالا رود، اهالی حاشیه مناطق حفاظت شده علاوه بر اینکه خود دست به تجاوز به حریم ملی نمی‌زنند، در برخورد با متخلفان دستگاه های نظارتی را یاری خواهند کرد. وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ نیز حفاظت از اراضی ملی با جدیت و پشتکار تمام و با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ادامه خواهد یافت.

احمدی در پایان تصریح کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال و تعامل ویژه بین اداره کل حفاظت محیط زیست و مراجع قضایی استان زمین خواری در مناطق حفاظت شده را به کمترین سطح خود رسانده است.

گفتنی است: بخشی از مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه در شهرستان کیار قرار دارد که ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با گشت و کنترل شبانه روزی از این انفال الهی حراست و حفاظت می کنند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات