آنچه به عنوان فلسفه برگزاری روز زمین پاک عنوان شده است؛ پاک نگهداشتن زمین از آلودگی و پاک‌سازی آن از آلاینده‌هاست که باید برای حفظ این آب و خاک و جلوگیری از آلاینده ها و آلودگی‌ها تلاش کرد.
      
      برگزاری مراسم روز زمین پاک در بهبهان

آنچه به عنوان فلسفه برگزاری روز زمین پاک عنوان شده است؛ پاک نگهداشتن زمین از آلودگی و پاک‌سازی آن از آلاینده‌هاست که باید برای حفظ این آب و خاک و جلوگیری از آلاینده ها و آلودگی‌ها تلاش کرد. برگزاری مراسم روز زمین پاک در بهبهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ، مراسم روز زمین پاک در بهبهان برگزار شد.

فرخ شیرعلی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان درخصوص برنامه های اجرایی به مناسبت هفته زمین پاک در سطح شهرستان گفت:طرح « دوباره بی زباله» از اسفندماه سال گذشته در آستانه نوروز، برای پذیرایی و استقبال هرچه بهتر از مسافران نوروزی توسط اداره محیط زیست با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم ، در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های مختلف و نقاط مختلف شهری و روستایی اجرا و تا خردادماه ادامه دارد .

وی افزود:در راستای این طرح و به منظور فرهنگ‌سازی و الگو برداری مردم، در اقدامی موثر در آستانه روز " زمین پاک" محیط بانان و پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان اقدام به پاکسازی عرصه جنگلی " پارک ساحلی خارستان" نمودند.

شیرعلی ادامه داد:همچنین به منظور گسترش فرهنگ زیست محیطی و الگوبرداری مردم ، تعدادی نهال بومی توسط پرسنل و محیطبانان اداره محیط زیست شهرستان بهبهان در پارک ساحلی غرس گردید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان گفت:بسترسازی مناسب برای ترویج فرهنگ پاک بودن، پاک‌زیستن و سبز ماندن و صیانت از عرصه‌های طبیعی و زیست محیطی از وظایف عمومی و همگانی است که باید در دستور کار بوده و همه ما با تلاش برای پاک داشتن زیست بوم‌های شهری و روستایی، زمین، آب و خاکی پاک را برای نسل جدید حفظ و به آیندگان هدیه کنیم .

لازم بذکر است،روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می شود که نباید سیاره خود "زمین" را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

زمین موجودات فراوانی را در خود جای داده است و برای ما ارزشمند است و روز جهانی زمین پاک، نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست و زندگی سبز است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات