انجام فعالیتهای زیست محیطی توسط دانش آموزان زاهدانی

وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه اجرای برنامه های روز جهانی زمین پاک دانش آموزان مدرسه ابتدایی تربیت شهرستان زاهدان  با محیط زیست، لزوم حفاظت از زمین و اهمیت تفکیک زباله در بهبود شرایط محیط زیست خود آشنا شدند.

پورمردان خاطر نشان کرد هدف اصلی از برگزاری چنین برنامه های آموزشی در سطح شهرستان زاهدان و بویژه مناطق حاشیه شهر افزایش آگاهی زیست محیطی نونهالان با توجه به نقش چشمگیر کودکان در فرهنگسازی و حفاظت از محیط زیست می باشد.

وی در پایان افزود: در برنامه محوری دیگری که دانش آموزان در یکی از پارک های شهرستان زاهدان حضور یافته بودند، کارشناسان مدیریت پسماند و حفاظت محیط زیست با همکاری سازمان مدیریت پسماند و بازیافت شهرداری زاهدان دانش آموزان حاضر را با انواع پسماندها، روش‌های جداسازی زباله و چگونگی بسته بندی آنها، تحویل پسماندهای خشک به غرفه های بازیافت شهرداری در سطح شهر زاهدان و دریافت لوازم تحریر و مواد شوینده در قبال تحویل پسماند های خشک را آموزش دادند.

لازم بذکر است دانش آموزن در پایان برنامه مذکور با تحویل پسماندهای خشک جمع آوری شده از سطح پارک و مدارس شان لوازم تحریر و کیسه های خرید قابل بازیافت دریافت کردند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات