جنگل‌زدایی عامل انقراض گسترده گونه‌ها در جهان خواهد بود

جنگل‌زدایی عامل انقراض گسترده گونه‌ها در جهان خواهد بود

کارشناسان حیات وحش در استرالیا با توجه نتایج بررسی‌ها مبنی بر تاثیر جنگل‌زدایی بر انقراض حیوانات جهان خواستار اقدامات فوری برای مقابله با این پدیده مخرب شدند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irکارشناسان استرالیایی هشدار دادند که تمام گونه‌های جانوری از پروانه‌ها گرفته تا قورباغه‌ها و مارمولک‌ها در معرض خطر نابودی ناشی از جنگل‌زدایی قرار دارند و حتی حشرات نیز از این خطر در امان نیستند.

"جان آلروی" یکی از محققان این مطالعه گفت: درصد "انقراض پیش‌بینی" شده واقعا بالاست. پیش از این، بررسی‌ها روی انقراض محلی تمرکز داشته اما این مطالعه نه تنها در مورد جنگل‌های کوچک و بومی است بلکه در رابطه با انقراض کامل در سراسر جهان است.

جنگل‌های استوایی زیستگاه اکثریت تمام گونه‌های جانوری و گیاهی است و طبق یافته‌های بدست آمده تخریب اکوسیستم‌ آنها می‌تواند تاثیر شدید بر ادامه حیاتشان داشته باشد.

آلروی افزود: انقراض گسترده گونه‌ها درست در پیش روی ماست زیرا در حال حاضر در مورد بسیاری از گونه‌های نادر که در برابر انقراض آسیب‌پذیرند، هیچ اطلاعی نداریم.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بیش از نیمی از گونه‌های جهان در جنگل‌های استوایی یافت می‌شوند و بهترین راه‌حل برای حفظ این گونه‌ها، افزایش مناطق حفاظت‌شده در برابر جنگل‌زدایی است.

آلروی تاکید کرد: باید به این زیستگاه‌های استوایی ارزشمند بیشتر توجه و رسیدگی کنیم و زمان این اقدامات از همین اکنون است.

ایسنا

نظرات