بازدید مشاورین طرح احیای تالاب های سازمان از تالاب میقان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، رضا میرزایی افزود: امسال دو پروژه احیای تالاب شامل احداث دایک حفاظتی و نهال کاری قره داغ در حاشیه تالاب میقان اراک در حال اجرا است.

وی بیان کرد: هدف از اجرای دایک حفاظتی، جلوگیری از پخش پساب و هدایت آن به اراضی مستعد به عنوان کانون های گرد و غبار، تسهیل دسترسی به تالاب در زمان بروز بحران های زیست محیطی مانند شیوع بیماری ها و آتش سوزی و همچنین جلوگیری از تصرفات احتمالی و تغییر کاربری اراضی حاشیه تالاب می باشد.

میرزایی با اشاره به این که تا کنون ۱۴۳ هکتار قره داغ در اطراف تالاب کشت شده است اظهار داشت: برای کنترل و مهار گرد و غبار در تالاب میقان سازمان حفاظت محیط زیست مجوز کاشت ۲۷۰ هکتار قره داغ را در محدوده این تالاب صادر کرده است.

وی همچنین بر اجرای اقدامات دیگر برای بهبود شرایط زیست محیطی تالاب تاکید کرد و افزود: برداشت های شرکت املاح ایران در منطقه یکی از موارد مورد مناقشه بوده و یکی از اقدامات موثر برای جلوگیری از انتشار گرد و غبار از منطقه تالاب این است که باطله های معدنی به داخل گودال های ایجاد شده در سطح تالاب باز می‌گردد و سطح آبی تالاب را افزایش می دهد.

لازم به ذکر است که در این برنامه از پروژه های تالاب شامل برج پرنده نگری و نهال کاری های سنوات گذشته بازدید شد و موقیت مکانی محل های کشت جدید گیاه قره داغ و محل احداث دایک حفاظتی مورد بررسی قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات