۲ ایستگاه اندازه گیری سنجش کیفیت هوا در اردبیل نصب می شود

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست به نقل از ایرنا ، محمد خداپرست روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا واحد اردبیل افزود: این ایستگاه ها در مرکز شهر از جمله در پارک جنب استانداری اردبیل نصب خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون یک ایستگاه اندازه گیری سنجش کیفیت هوای محیط جنب موزه حیات وحش اردبیل واقع در خیابان دانشگاه فعال است، اظهار داشت: با اینکه اردبیل از لحاظ هوا شهر پاک محسوب می شود اما بعضی مواقع میزان گرد و غبار در این شهر نیز از حد مجاز بالا می رود.
وی با اشاره به اینکه تابلوهای نمایشگر نصب شده این ایستگاه ها وضعیت هوا در حالت پاک، سالم، ناسالم برای گروه های حساس، ناسالم برای همه افراد و خطرناک را نشان می دهد، بیان کرد: در سال گذشته وضعیت هوای شهر اردبیل چهار روز ناسالم برای همه افراد و ۲۳ روز ناسالم برای گروه های حساس مانند کودکان و بیماران قلبی و عروقی گزارش شده است.
خداپرست خشکسالی، تغییر اقلیم، ضعف پوشش گیاهی، افزایش فعالیت های عمرانی و رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی در معادن را از جمله علل پیدایش گرد و غبار و در نتیجه آلودگی هوا در شهر اردبیل عنوان کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: منشاء آلودگی هوای شهر اردبیل داخل استان است و کانون های این آلودگی در دشت شهرک زرناس بخش آبی بیگلوی نمین و رضی مشگین شهر شناسایی شده و تلاش می شود در صورت تامین اعتبار لازم با تقویت اراضی مرتعی و افزایش مناطق جنگلی نسبت به تثبیت وضعیت آنها اقدامات لازم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در اکثر شهرهای بزرگ کشور مانند تهران، تبریز و ارومیه شهرداری ها نسبت به نصب ایستگاه های اندازه گیری سنجش کیفیت هوای محیط شهری اقدام کرده است، افزود: انتظار می رود شهرداری اردبیل نیز برای نصب ایستگاه های اندازه گیری سنجش کیفیت هوا در نقاط مختلف شهر اقدام کند.
وی در پایان با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران در گمنامی زحمات زیادی متحمل می شوند و به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باید همیشه و در همه حال قدردان زحمات این قشر زحمتکش باشیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات