تاکنون مجوزی برای طرح انتقال آب سبزکوه به چغاخور صادر نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود تجریشی گفت: باوجود کش و قوس‌های فراوان در یک دهه اخیر درباره موضوع انتقال آب سبزکوه به چغاخور، باید بگویم سازمان محیط زیست در ابتدای ماجرا مخالفت خود را با این پروژه اعلام کرد اما مصوبه هیئت دولت مورخ ۲۷ تیرماه ۹۶ مقرر کرده راه حلی برای تداوم پروژه ارائه شود .

وی ادامه داد: برای تحقق این موضوع جلسات متعددی با کارفرمای پروژه و صاحب‌نظران دانشگاهی برگزار شد. در نهایت، در جلسه مورخ ۵ مرداد ۹۷ با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران دفاتر تخصصی وزارت نیرو و  استاندار چهار محال و بختیاری، مقرر شد درصورتی‌که اجرای طرح از طریق تونل در دستور کار باشد، با توجه به ابعاد مختلف اجرای پروژه در منطقه، موضوعاتی مانند پاسخگویی به مسائل اجتماعی بر عهده کارفرما (وزارت نیرو) و استانداری قرار گیرد. همچنین مسئولیت فنی اجرای پروژه در بخش‌های مختلف بر عهده کارفرمای پروژه (وزارت نیرو) خواهد بود .

تجریشی درباره وظایف تعریف شده برای سازمان حفاظت محیط زیست در این طرح گفت: ملاحظات زیست محیطی انتقال آب با محوریت موارد مهمی همچون میزان رسوب، حقابه تالاب چغاخور، عدم آسیب به چشمه ها، حقابه پایین دست و ... توسط سازمان محیط زیست بررسی و ارائه خواهد شد .

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درپایان تاکید کرد: بر این اساس تاکنون مجوزی برای طرح انتقال آب سبزکوه به چغاخور صادر نشده است .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات