پایش های نوین از راهبردهای کلان سازمان حفاظت محیط زیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حرکت به سمت پایش های نوین از راهبردهای کلان سازمان حفاظت محیط زیست است  افزود: خوشبختانه با حمایت دفتر آموزش سازمان این دوره جزو دورهای مصوب آموزشی برای کارشناسان سازمان محیط زیست منظور شده است.

شینا انصاری گفت: استاندارد ملی سامانه های پایش بر خط لحظه ای منابع آلاینده محیط زیست که دی ماه سال گذشته به تصویب رسید اقدام ارزنده ای هست که وحدت رویه در پایش برخط آلاینده های واحدهای صنعتی و غیرصنعتی مشمول  را فراهم کرده است .

وی با اشاره به قانون هوای پاک و الزام به ایجاد سیستم های پایش لحظه ای در منابع نشر افزود : در این قانون تصریح شده که واحدهای جدید و در حال فعالیت که مشمول ارزیابی زیست محیطی هستند موظف به نصب و راه اندازی سامانه های پایش برخط آنلاین هستند و حتی صدور و تمدید پروانه های بهره برداری آنها منوط به اجرای این موضوع است .

انصاری ، توانمندسازی ادارات کل محیط زیست و آشنایی کارشناسان با ضوابط و الزامات قانونی، ملاحظات و دستورالعمل های تخصصی تجهیزات پایش لحظه ای، آشنایی با مفاد استاندارد ملی سامانه های بر خط منابع آلاینده محیط زیست و نصب و راه اندازی تجهیزات پایش لحظه ای و نحوه نظارت بر روند پایش لحظه ای را از اهداف این کارگاه آموزشی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با  برگزاری این دوره و دوره های مشابه امکان دسترسی به  اطلاعات مستند و دقیق برای تصمیم گیری های بهنگام و موثر مدیریتی  و کنترل آلودگی ها مهیا شود.

گفتنی است، مدرس این کارگاه آموزشی دوروه مهندس شهرام سپهرنیا  رئیس گروه دفتر پایش فراگیر و مسئول تدوین استاندارد فنی پایش لحظه ای منابع آلاینده می باشد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات