حفظ محیط زیست از مصادیق معروف است

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان، عادل عربی با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: مردم در هیات های عزاداری، تکایا، مساجد و حسینیه ها هرچه بیشتر و بهتر نسبت به حفظ سلامت عمومی جامعه و پاکیزگی محیط زیست اهتمام داشته باشند.
وی با اشاره به جایگاه ارزشمند محیط زیست در آموزه های دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عزاداران حسینی در ایام محرم و صفر تاکید کرد: مسوولین هیات های مذهبی، خطبا و مداحان، ائمه جمعه و جماعات و همچنین تشکل های مردم نهاد می توانند در فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه نقش بسزایی داشته باشند.
عربی با بیان اینکه در ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف یکبار مصرف توزیع می شود، بر ضرورت استفاده از ظروف سنتی چند بار مصرف یا ظروف گیاهی و آلومینیومی به جای ظروف پلاستیکی تاکید کرد .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: ظروف پلاستیکی علاوه بر آلودگی گسترده محیط زیست و صدها سال ماندگاری در طبیعت، در تماس با غذا و نوشیدنی گرم، مواد بسیار مضری تولید می کند که برای سلامت شهروندان خطرناک است.
وی از عموم مردم و ایستگاه های صلواتی درخواست کرد که اگر نذورات خود را در ظروف یکبار مصرف توزیع می کنند، حتما با قراردادن سطل و کیسه های زباله از رهاسازی پسماندها در سطح شهرجلوگیری کنند.
عربی از تمام دستگاه های اجرایی مرتبط دعوت نمود تا در این ایام با برنامه ریزی ویژه ای برای فرهنگسازی و پیشگیری از تخریب محیط زیست وارد عمل شوند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات