محیط‌بانان نیازمند آموزش‌ مستمر و منسجم هستند

«سیداسدالله هاشمی» در کارگاه آموزشی اطفاء حریق که با همکاری معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان و اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام و با حضور بیش از ۶۰ نفر از محیط‌‌بانان برگزار شد، اظهار کرد: محیط‌بانان در خط مقدم حفاظت از محیط زیست هستند و مجهز شدن آنان به جدیدترین شیوه‌های اطفاء حریق و مقابله با دیگر چالش‌ها، می‌تواند نقش موثری در حفاظت واقعی از عرصه‌های زیست‌محیطی داشته باشد.
وی با بیان اینکه امروز جنگل‌های زاگرس با بیماری، خشکسالی و آتش‌سوزی دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: عامل ۹۹.۹ درصد آتش‌سوزی‌ها انسانی است که این آمار سنگینی وظیفه حفاظت از محیط زیست را بیشتر و اهمیت آموزش‌های مستمر و منسجم را صدچندان می‌کند.
مدیرکل حفاظت محیطزیست استان ایلام ، هدف از این دوره آموزشی را توانمندسازی پرسنل حفاظت از محیط زیست، بخصوص یگان حفاظت اعلام و تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ هزار هکتار جنگل استان هر ساله در معرض آتش‌سوزی هستند، بنابراین می‌طلبد تمام نیروها از آمادگی کامل برخوردار باشند.
وی با تقدیر از تلاش‌های جهاددانشگاهی در برگزاری این دوره‌ی آموزشی، گفت: امیدواریم با هم‌افزایی نهادهای علمی و حفاظت از محیط زیست شاهد کم شدن چالش‌های زیست‌محیطی و حل مسائل این حوزه باشیم.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات