بازدید مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از وضعیت زیست محیطی سه شهرستان خراسان رضوی

بازدید مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از وضعیت زیست محیطی سه شهرستان خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی که به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی سه شهرستان به تربت حیدریه،خواف و رشتخوار سفر کرده بود ساعاتی را در منطقه شکار ممنوع ژرف و با محیط بانان پاسگاه سریشا سپری کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی ضمن بررسی روند توسعه و تکمیل پاسگاه و دیدار و گفتگو با محیط بانان، دستور تسریع در اتمام این پروژه را صادر وافزود تجهیز و تکمیل پاسگاه های محیط بانانی دردستور کار اداره کل است.
وی همچنین از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی این شهرستان بازدید کرد و ساختار علمی و طبقه بندی شده آن را یکی از نقاط قوت و متفاوت درحوزه آموزش محیط زیست برشمرد و افزود: این موزه پتانسیلی ارزشمند در حوزه های محیط زیست طبیعی و انسانی برای دانش آموزان و دانشجویان به شمار می رود.
این مقام مسئول همچنین در سفر به شهرستان خواف و رشتخوار از پاسگاه های محیط بانی و مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست دراین شهرستان ها بازدید و با محیطبانان و پرسنل ادارات یاد شده گفتگو کرد.
در این سفر ضمن بازدید مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از معادن عظیم سنگ آهن توده ای شرکت نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) برنامه های آتی این شرکت دولتی در امور اکتشاف، استخراج و تامین مواد اولیه شرکت‌های فولادی پایین دست از فراز کوههای منطقه مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت و وضعیت سایر معادن و آلایندگی های حاصله مورد مشاهده میدانی واقع گردید.
وی همچنین از کارخانه کنسانتره سنگ آهن شرکت توسعه ملی و خط تولید آن بازدید و اقدامات آن واحد صنعتی در رعایت اصول حفاظت محیط زیست و نقایص موجود را مورد تاکید قرار داد.
گذر از جاده اختصاصی معدن در جهت انتقال گرد وغبار به سوی روستای گوریاب و شهر سنگان پایان بخش این سفر کاری بود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات