حسین دلشب خبر داد: برگزاری کارگروه پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی و بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر برگزاری کارگروه پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی  و بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان  در حیات وحش روز دوشنبه  دوم مهرماه ۹۷ در دبیرخانه تالابهای این اداره کل با حور نمایندگانی از ادارات مرتبط برگزار شد. حسین دلشب با اشاره به این خبر گفت: افزایش پایش زیست محیطی مناطق حساس وزیستگاههای تالابی پرندگان مهاجر زمستان گذران توسط محیط زیست و اطلاع رسانی و انتقال سریع نمونه های مشکوک به مراکز دامپزشکی یکی از اهداف برگزاری این کارگروه بوده است.

خسرو درویشی؛ رییس اداره  امور حیات وحش محیط زیست استان بوشهر در این کارگروه  به لزوم تشدید  پایش ها و نظارت مستمر بر وضعیت شیوع بیماری ها بخصوص بیماریهای مشترک بین انسان و وحوش و بیماری های سرایت کننده از دامهای اهلی به وحشی اشاره و تاکید نمود.

در ادامه دکتر رنجبر؛ رییس اداره بهداشت و مدیریت دامی دامپزشکی استان در خصوص وضعیت بیماریهای دامی بخصوص PPR در استان توضیح دادند که بر اساس آن در سال جاری تاکنون ۴ کانون شیوع این بیماری شناسایی و سریعا"کنترل شده است که علت همگی آنها ورود دام آلوده از بیرون بوده است.

همچنین دکتر سعادت؛ رییس اداره بهداشت و مدیریت طیور دامپزشکی در خصوص سویه های مختلف بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و اهمیت نمونه گیری از پرندگان وحشی جهت رصد نمودن ورود این بیماری در استان صحبت کردند.

خانم فرشید نماینده امور عشایری نیز به اقدامات انجام شده در آموزش عشایر نسبت به بیماری های دامی اشاره داشتند.در ادامه نیزآقای موسوی  نماینده مدیریت بحران استانداری، در خصوص همکاری های همه دستگاهها در پیشگیری از این بیماری تاکید داشتند. در پایان حیدر فقیه؛ رییس اداره آموزش محیط زیست در مورد لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای محیط بانان و همچنین آشنایی عموم مردم با این بیماریها صحبت کردند. با تایید همه حضار،  مصوباتی برای این جلسه تنظیم گردید.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات