دیدار فرماندار و رئیس شورای شهر بافق با مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، فرماندار و رئیس شورای شهر بافق با مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، در این نشست زاده رحمانی فرماندار بافق ضمن بیان موقعیت و پتانسیل های شهرستان به ویژه موقعیت معدنی آن گفت: بافق اولین شهرستان استان یزد بوده و دارای قدمت زیادی است و با وجود اینکه یک شهر معدنی می باشد از غنای زیادی به لحاظ تنوع زیستی و طبیعی برخوردار است.

وی ادامه داد: جوانان و مردم این شهرستان توجه خاصی به مباحث محیط زیست دارند و با توجه به کمبود نیرو در محیط زیست، آنها آمادگی همیاری و همکاری با نیروهای محیط زیست را دارند.

زاده رحمانی در این دیدار گفت: با توجه به اینکه اداره محیط زیست شهرستان از لحاظ ساختمان اداری مناسب نمی باشد فرمانداری این آمادگی را دارد که زمینی جهت احداث مرکز تحقیقات زیست محیطی در اختیار محیط زیست قرار دهد.

وی در ادامه از مدیرکل حفاظت محیط زیست خواست با توجه به تنوع حیات وحش و موقعیت منطقه حفاظت شده کوه بافق، این منطقه به پارک ملی ارتقا یابد و در این خصوص فرمانداری بافق آماده هر گونه همکاری با محیط زیست است.

رنجبر رئیس شورای شهر بافق در این نشست در خصوص راه اندازی پاسگاه های باجگان و آریز،کمبود نیرو، ارتقای منطقه حفاظت شده به پارک ملی و ساخت و راه اندازی جاده جایگزین جاده گزوئیه مطالبی را عنوان نمود.

پورملائی در این نشست ضمن تشکر از حضور مسئولین شهرستان بافق و دیدگاه زیست محیطی آنها گفت: در اولین روزهای حضورم در یزد، از شهرستان بافق و جاده گزوئیه بازدید و از نزدیک موقعیت و محیط طبیعی آن را بررسی نمودم و با توجه به اینکه جاده گزوئیه کردیدور زیستی حیات وحش به ویژه گونه های ارزشمند یوزپلنگ آسیایی و پلنگ است امیدوارم به زودی جاده سیروس آباد راه اندازی و به بهره برداری برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست در خصوص معدن D۱۹ گفت: برخلاف اظهارات رسانه ها این معدن هنوز موافقت سازمان را دریافت نکرده و فقط موافقت در حد مطالعات و امکان سنجی اولیه است و در این خصوص باید مطالعات ارزیابی زیست محیطی انجام شود. در این رابطه ما سه مولفه اقتصاد، محیط زیست وسلامت مردم را همواره مد نظر خواهیم داشت.

وی در پایان اظهار امیدواری نمود با توجه به مکاتبات صورت گرفته در خصوص ارتقا سطح حفاظتی کوه بافق به زودی شاهد این ارتقا باشیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات