همتی درنشست با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد:تاکید بر ضرورت تهیه پیوست زیست محیطی درطرح های زیربنایی شهری

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی درنشستی که به منظور هم اندیشی با  دوتن ازاعضای شورای اسلامی شهر مشهد داشت بر ضرورت تهیه پیوست زیست محیطی و اجتماعی فرهنگی درطرح های زیربنایی شهری تآکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی ضمن اشاره به اینکه درمطالعاتی با موضوع آلودگی هوا، نخست فهرست برداری از منابع آلاینده ثابت و متحرک و سپس  شناسایی نقاط با بار آلودگی بالا و سرانجام مدل سازی صورت پذیرد گفت: نسخه اجرایی طرح مطالعاتی یاد شده با حضور و بهره مندی از پتانسیل ارزشمند سازمانهای مردم نهاد و نظر سنجی اجتماعی از طیف های مختلف و تصمیم گیری بر مبنای اطلاعات پایه فنی یک ضرورت است .

این مقام مسئول همچنین ضمن اشاره به نقش شورای اسلامی در ارتقاء شاخص های زیست محیطی گفت:شوراها نقطه اتکایی برای حفظ محیط زیست و ظرفیت ارزشمندی برای مدیریت شهربه شمار می روند و لازم است با یک ساختار اجتماعی هدفمند با تمرکز بر مطالبه گری عمومی معضلات اساسی شهر درخصوص آلودگی های موجود احصا شده و سپس اقدام متناسب بدور از بروز التهاب درجامعه صورت پذیرد.

همتی همچنین درخصوص کمربند جنوبی شهر مشهد گفت: کارکرد های زیست محیطی منطقه و شرایط اکولوژیکی خاص آن ایجاب می کند که طرح های توسعه ای با حساسیت و ملاحظات ویژه زیست محیطی دنبال شود.

وی رعایت استانداردهای زیست محیطی ، امعان نظر به ظرفیت و برد اکولوژیکی منطقه را زیر بنای توسعه پایدار برشمرد و افزود: هرگونه طرح زیر بنایی شهری باید بر مبنای تاب آوری زیستی آن حوزه اجرا شود.

گفتنی است دراین نشست که با حضور محمد حاجیان رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست،شهناز رمارم عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد ،محمد هادی مهدی نیا رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی مشهد و محمد پذیرا مدیرمحیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهدبرگزار شد،راهکار هایی جهت کاهش آلودگی هوای شهر مشهد به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات