۲۰۰میکروچیپ بر روی حیوانات باغ وحش مشهد نصب شد

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با هدف پایش و کنترل لحظه ای وضعیت سلامت گونه های حیات وحش در باغ وحش مشهد، نصب میکروچیپ بر روی حیوانات این باغ وحش به ۲۰۰ مورد رسید .

محمد عرفانی  افزود: روند نصب میکروچیپ ها همچنان ادامه دارد زیرا سلامت حیوانات موجود در باغ وحش از اهمیت بسیار برخوردار است .
وی اظهار داشت: روند انجام اقدامات مورد نظر در باغ وحش مشهد در مسیر مطلوب درحال انجام است و همکاری خوبی در این زمینه وجود دارد .
وی گفت: افزایش سرانه فضای سبز، افزایش فضای زیست گونه های مختلف متناسب با استانداردها و رعایت قوانین و سایر استانداردها از مواردی است که باید در باغ وحش مشهد به صورت کامل اجرا شود .
از اردیبهشت امسال به مدت یک سال به مدیران باغ وحش مشهد فرصت داده شد تا فضای این مجموعه را به استانداردهای مورد تاکید و قانونی اعلام شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برسانند .
باغ ‌وحش مشهد در سال ۱۳۳۹ در محدوده خواجه ‌ربیع تاسیس شد که با ایجاد شرکت باغ ‌وحش وکیل ‌آباد در سال ۱۳۵۶ در ورودی پارک جنگلی وکیل ‌آباد مستقر گردید .
این مکان بزرگترین باغ ‌وحش ایران است و بیشترین حیوانات و گونه ‌های جانوری را دارد که از آن جمله می‌ توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانوران دیگر اشاره کرد .
هم اکنون ۱۰۷ گونه و ۶۸۰ نمونه جانوری در باغ وحش مشهد نگهداری می شود .
پاین گونه ها شامل ۶۴ گونه بومی و ۴۳ گونه غیربومی و نمونه های جانوری نیز شامل ۲۴۰ پستاندار، ۳۹۳ پرنده و ۴۷ خزنده و دوزیست است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات