با حضورمدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ومسئولین شهرستان فریدونکنار؛ چالش های شکاروصید درتالاب فریدونکنار بررسی شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، این جلسه با حضور ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، نصیری فرماندارفریدونکنار و دیگر مسئولین شهرستان برگزار ودرخصوص مدیریت شکار وصید در تالاب فریدونکنار گفتگو کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه در صورت عدم اعلام ممنوعیت شکار از سوی سازمان دامپزشکی کشور گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته با حضور مدیرکل محترم امنیتی استان و مسئولین محلی اعم از دستگاههای اجرایی، انتظامی ، امنیتی و قضایی پیشنهاد شد ؛ مصوبه ای در شورای تامین شهرستان تنظیم و جهت اجرا ابلاغ گردد که بر اساس این مصوبه "برپایی هرگونه دام هوایی و کرس بیش از یک مورد ممنوع اعلام و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد."
وی همچنین در خصوص ساماندهی بازار فروش پرندگان افزود: پرندگانی فقط در این بازار عرضه خواهد شد که برای صید آنها پروانه صادر شده باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد: دامگاه‌داران نیز باید به قانون تمکین کنند و در صورت تخلف همانند سال گذشته که موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شد، امسال نیز این امر با جدیت صورت می پذیرد.
وی با اشاره به ظرفیت های اکوتوریسم ، بوم گردی و پرنده نگری در تالاب فریدونکنار بجای کشتار پرندگان، بر آموزش و فرهنگ سازی دربین جوامع محلی تاکید کرد و افزود: شهرداری فریدونکنار در نظر دارد جشنواره فیلم یک دقیقه ای با موضوع پرنده نگری برگزار نماید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان از همه هم استانیهای عزیز خواست تا میزبان شایسته ای برای نادرترین گونه های پرندگان مهاجر جهان بوده و محیط بانان استان را در حفاظت از این میراث‌های طبیعی ارزشمند یاری نمایند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات