کشف و ضبط یک بهله بحری در شهرستان عسلویه

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ،یک  بهله پرنده شکاری  از گونه در معرض خطر انقراض بحری در شهرستان عسلویه کشف و ضبط گردید.

حسین دلشب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن اعلام این خبر افزود:  پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان عسلویه طی یک عملیات برنامه ریزی شده  موفق به کشف و ضبط این پرنده ارزشمند ازتیره شاهینیان از داخل منزلی در یکی از روستاهای بخش چاه مبارک شدند که پس از آن با تحویل پرنده به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، اقدامات اولیه دامپزشکی و رسیدگی جهت امکان بهبود پرنده در حال انجام است. متاسفانه پرنده بصورت چشم دوخته بوده و دارای ضعف بدنی ناشی از نگهداری غیر استاندارداست.

دلشب افزود : این عملیات دومین کشف و ضبط این پرندگان ارزشمند  پس از کشف بزرگ ۲۰ روز قبل که شامل ۸۳ بهله پرنده شکاری در شهرستان کنگان بود، می باشد که در پی تعامل این اداره کل با نهادها و دستگاههای امنیتی و بازرسی استان و با همکاری  نزدیک این عزیزان حاصل شده است .

ایشان در پایان اشاره داشتند  این اداره کل در سالهای اخیر تلاش نموده است فرهنگ سازی و مشارکت تشکل های زیست محیطی جهت صیانت از این مواهب گرانبهای طبیعی و تنوع زیستی استان را در اولویتهای کاری خویش قرار دهد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات