انتشارعملکرد یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در شش ماهه نخست ۹۷ /دستگیری ۲۰۸ نفر متخلف

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد محسن  جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در هفتمین روز از هفتمین ماه سال با تشریح عملکرد شش ماهه نخست یگان حفاظت محیط زیست استان در سال جاری گفت: با وجود مشکلاتی مانند کمبود نیرو , خودرو , گستردگی استان، پراکندگی مناطق, تراکم وظایف، عمکرد یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در شش ماهه نخست امسال مناسب ارزیابی می‌شود.

جعفری نژاد افزود: برنامه‌های آموزشی , کنترل و نظارت حداکثری در کنار وظایف و مسئولیت‌های ذاتی محیط زیست، اولویت برنامه شش ماه دوم امسال است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مشکلات را مانع انجام ندادن وظایف ندانست و ضمن اعتقاد به وجود مشکلات بزرگ در کنار کارهای بزرگ گفت: اگر هدف انجام دادن کارهای بزرگ باشد قطعا" با مشکلات بزرگی روبه رو خواهیم شد و مهم آن است که با تدبیر و مدیریت صحیح ,  با برنامه ریزی مناسب و با کمترین امکانان بزرگترین کارها را انجام دهیم .

این مقام مسئول تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان در شش ماه نخست امسال کنترل خوبی بر وضعیت مناطق تحت نظارت داشته و توانسته با برنامه‌ریزی دقیق و چندلایه عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد طوری که این یگان توانسته است در شش ماهه نخست جاری ۲۰۸ نفر متخلف شکار و صید را دستگیر و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی نماید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: نظم کاری، برنامه‌ریزی مناسب، هدف‌گذاری دقیق و تقسیم درست منابع در دستیابی به اهداف بسیار مهم هستند و در این راستا در طی سال جاری با هماهنگی بین بخشی که با برنامه ریزی مناسب ایجاد شده است  برای شش ماهه دوم بهتر ارزیابی می شود.

جعفری نزادضمن ابراز نگرانی از وضعیت آمار بالای پرونده های تخلفات زیست محیطی در استان   افزود : در طی عملیات های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست از ابتدای سال تاکنون  مجموع ۱۶۹ مورد تخلف ثبت شده که دراین راستا ۲۰۸ نفر به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی گفت: در حوزه صید غیر مجاز آبزیان یک هزار و ۳۳۹ قطعه ماهی صید شده از متخلفین کشف که  متخلفین به همراه آلات مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسئول متخلفین معرفی شده به مراجع قضایی در حوزه شکار غیر مجاز پرندگان و پستانداران را ۱۱۶ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲۰ نفر به خاطر شکار پستانداران , ۹۶ مورد بخاطر شکار غیر مجاز پرندگان بوده است و همچنین در این راستا ۵۴ مورد نیز بخاطر زنده گیری پرندگان دستگیر شده اند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سلاح جنگی مجاز و غیر مجاز کشف شده را ۵۵ قبضه دانست و گفت: از این تعداد ۵ قبضه سلاح ساچمه زنی غیر مجاز , ۴۱ قبضه ساچمه زنی مجاز , ۷ قبضه گلوله زنی مجاز و ۲ قبضه تفنگ بادی کشف و ضبط شده اند.

جعفری نزاد در ادامه افزود: درحوزه تخریب اراضی ۲۲ مورد پرونده تشکیل شده که دراین راستان ۵۹ هزارو ۵۷۶ مترمربع تخریب اراضی صورت گرفته که در این خصوص برای متخلفین پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از همراهی و همدلی مجموعه دستگاه قضا درمرکز استان و شهرستانها در خصوص وضعیت پرونده های متشکله در مراجع قضایی گفت: ۲۰۸ نفر متخلف به همراه ۱۶۹ مورد پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند که ۱۱فقره پرونده با صدور رای قضایی مختومه و ۱۶۱ مورد آن نیز در جریان است.

وی در پایان ضمن انتقاد از حجم بالای تخلفات افزود: با نشست هایی که با تشکل های مردمی ,جوامع محلی و مسئولین صدا و سیمای مرکز استان در راستای فرهنگ سازی برای صیانت از محیط زیست داشته ایم و نیز برنامه ریزی هایی که برای آینده داریم امید واریم در شش ماهه دوم سال شاهد کاهش تخلفات محیط زیستی در استان باشیم

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات