اختصاص بیست و یکمین برنامه زنگ آموزش به موضوع امنیت کودکانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، مدیرکل دفتر آموزش محیط‌زیست در این خصوص گفت: در این برنامه آموزشی، محمد شهبازی فرد، روان شناس و عضو سازمان نظام روان شناسی جمهوری اسلامی ایران ، مبحث " امنیت کودکانه " را تشریح می کند .

آرش یوسفی با اعلام این مطلب افزود: موضوع این مبحث آموزشی، عمومی بوده و در نظر داریم تا با نیازسنجی از همکاران سازمان، مباحث عمومی بیشتری را در کنار دوره های اختصاصی در قالب زنگ آموزش، برنامه ریزی و اجرا کنیم.

یوسفی گفت: کودک ان و نوجوانان، برای اینکه بتوانند از خود در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر مراقبت کنند باید قادر باشند مهارت‌های خودمراقبتی مربوط به سن خود را یاد گرفته و آنها را در مواقع لزوم بکار بگیرند.

وی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی به شناسایی عوامل تهدید کننده کودکان، راهکارهای مراقبتی حین وقوع مخاطرات و نیز اقدامات لازم در صورت وقوع مخاطرات جسمی، جنسی و روانی کودکان پرداخته می شود.

یوسفی با اشاره به سهم جمعیت ۳۰ درصدی کودکان و نوجوانان از جمعیت کل کشور، با مهم ارزیابی کردن این برنامه زنگ آموزش گفت: این کارگاه آموزشی به ما می آموزد که چگونه خطراتی را که در کمین بچه‌هاست با زبانی قابل فهم برای آن ها توضیح دهیم و در فواصل مختلف، آموزش هایی را به صورت مراقبتی و عملیاتی به آنها داده و به اتفاق آنها را مرور نماییم.

مدیر کل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: کودکان و نوجوانان مهم ترین سرمایه های جامعه هستند و آینده کشور دست آنهاست و امید داریم که برگزاری کارگاه ها و جلسات آموزشی از این دست گام موثری باشد در جهت حفظ سلامت جسمی و روانی کودکان سرزمین عزیزمان باشد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات