یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با متخلفین بازگیر برخورد می کند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از برقراری گشت های ویژه پیشگیری و برخورد با متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی محمد خلیلی گفت: با فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان شکاری به کشور، برخی افراد سودجو با ایجاد کومه ها و تله های زنده گیری این گونه های ارزشمند را با هدف  قاچاق و عرضه در بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس صید می کنند.

خلیلی گفت: موضوع قاچاق پرندگان شکاری همچون شاهین، بحری ،بالابان و دلیجه به کشورهای حوزه خلیج فارس موجب شده است که این گونه ها در خطر انقراض قرار گیرند و در همین راستا امسال نیز همانند سال های اخیر، با شروع فصل مهاجرت این پرندگان، یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با ایجاد برنامه های گشت زنی ویژه در مناطق حساس  از جمله سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه با متخلفین برخورد می کند.

وی گفت: برنامه های ویژه ای جهت پیشگیری و برخورد با تخلفات بازگیری در دستور کار قرار گرفته است که از جمله آن، تحت نظر قرار دادن افراد سابقه دار و رصد فعالیت های آنان، ایجاد گشت های سیار ویژه  در مناطق حساس، بهره گیری از  توان  عملیاتی و اطلاعاتی نیروهای انتظامی منطقه در شناسایی و تحت تعقیب قرار دادن قاچاقچیان پرندگان شکاری می باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ادامه از دوستداران طبیعت خصوصا جوامع محلی حاشیه  دریاچه ارومیه خواست تا به محض مشاهده هر گونه تردد مشکوک در سواحل دریاچه ارومیه مراتب را فورا به نزدیک ترین اداره  محیط زیست استان از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

شکار، زنده گیری، حمل و نگهداری پرندگان شکاری برابر مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست و تبصره دو ماده ۱۳ قانون شکار و صید جرم بوده و بهای آن از لحاظ مطالبه ضرر و زیان ششصد میلیون ریال تعیین شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات