مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی دردیدار با فرماندار خلیل آباد عنوان کرد :فکر محیط زیست ستیزی باید از بین برود

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه سهم خراسان رضوی در مباحث یوزپلنگ آسیایی مغفول مانده است، گفت: تفکر محیط زیست ستیزی باید از بین برود و این نیازمند مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد است .

تورج همتی  در دیدار با فرماندار خلیل آباد اظهار داشت : سهم استان خراسان رضوی در مباحث مربوط به یوزپلنگ آسیایی مغفول مانده، در صورتی که شواهد و علائم وجود آن هست .

وی با بیان اینکه حیات وحش یکی از سرمایه های منطقه است و این سرمایه به درد نسل های آینده می خورد، خاطرنشان کرد: هر کدام از گونه های محیط زیستی از بین بروند مطمئناً یک سرمایه ارزشمند را از دست داده ایم .

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تفکر محیط زیست ستیزی باید از بین برود و این نیازمند مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد است، تصریح کرد: مدیران موظف هستند در کمترین زمان ممکن پاسخ استعلامات و مراجعات را بدهند و در راستای توسعه حرکت کنند .

وی با اشاره به اینکه اقتصاد سبز از محیط زیست شکل می گیرد و محور آن بازیافت و بازچرخانی است، اذعان کرد: در خصوص مدیریت پسماند و زباله های منطقه ترشیز باید یک مرکز منطقه ای بازیافت زباله شکل گیرد .

همتی با تاکید بر اینکه کشاورزی منطقه با استخدام فناوری های جدید باید به سمت کشاورزی حفاظتی، پایدار و محیط زیست محور پیش رود و از هدر رفت آب جلوگیری شود، عنوان کرد: نود درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود و این نشان دهنده این است که نتوانستیم در این حوزه انقلابی ایجاد کنیم .

فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین راه‌های حفاظت محیط زیست است

مجتبی شاکری، با بیان اینکه نگاه دولت به محیط زیست نگاه ویژه ای است، اظهار داشت: اقتصاد شهرستان مبتنی بر کشاورزی است و به همین منظور محیط زیست سالم تری نسبت به برخی شهرها دارد .

وی با تاکید بر اینکه اجرای هر گونه پروژه ای در شهرستان باید پیوست محیط زیستی داشته باشد، خاطرنشان کرد: طبق قانون و شاخصه های زیست محیطی در راستای حفظ محیط زیست تلاش شود و پاسخ به استعلام ها باید با سرعت بیشتری انجام گیرد .

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه مردم و خیرین باید به کمک محیط زیست بیایند، تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه خلیل آباد بر پایه کشاورزی و دامداری است باید نگاه مثبتی در راه اندازی دامداری ها یا مجتمع های دامداری در راستای ایجاد اشتغال وجود داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه شهرستان خلیل آباد دارای زیستگاه های با ارزشی است، اذعان کرد: عدم وجود ساختمان اداری، کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و پایین بودن اعتبارات جاری وعمرانی محیط زیست از مشکلات محیط زیست این شهرستان است .

شاکری همچنین در ادامه فرهنگ‌سازی را یکی از مهم‌ترین راه‌های حفاظت از محیط زیست برشمرد و عنوان کرد: با تربیت نیروی انسانی علاقه‌مند به مباحث زیست محیطی می‌توانیم در آینده شاهد یک محیط زیست پویا و سالم باشیم .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات