اعلام قطعی سلامت مغزی ارس درگرو نتایج ام آر آی بعدی

نماینده تام الاختیار مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در امور حیات وحش استان از اعلام نتایج ام آر آی پلنگ ایرانی باغ وحش وکیل آباد مشهد خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، فربد هومن دراین خصوص توضیح داد: پس از دریافت نتایج ام آر آی ارس، جهت اطمینان بیشتر از وضعیت سلامت این پلنگ ایرانی، نتایج از سوی تیم تخصصی درمان ارس با دامپزشک متخصص درخارج از کشور مطرح شد و امروز نتایج بررسی وی نیز دریافت گردید.

هومن ادامه داد: حسب نتیجه دریافتی از ام آر آی ، هیچ نشانه ای از توده غیر طبیعی در مغز پلنگ مشاهده نشد به جز نقطه ای مشکوک که درفیلم موجود وجود داشت و به زعم تیم تخصصی درمان ارس ممکن است این عارضه ناشی از فرایند ام آر آی بوده باشد و یا یک ضایعه کوچک مغزی باشد.

وی افزود: درعین حال بررسی این موضوع موکول به ام آر آی بعدی ارس که حدودا سه ماه آینده صورت خواهد پذیرفت بر میگردد و اعلام نظر قطعی نیز در آن زمان انجام خواهد شد و دراین خصوص دامپزشک خارج از کشور نیز اعلام نظر خواهد کرد.

دامپزشک حفاظت محیط زیست استان همچنین از پایش لحظه ای و معاینه حضوری روزانه ارس از سوی تیم تخصصی درمان خبر داد و گفت: به دلیل اهمیت موضوع ،در خارج از زمان اداری نیز به کمک دوربین های مستقر درقفس، رفتار های پلنگ پایش می شود و خوشبختانه به نظر می رسد فرایند درمان روال خوب و موفقیت آمیزی داشته و درطی مدت درمان نه تنها عارضه تشنج مشاهده نشده بلکه تحرک و شادابی بیشتر رااز ارس شاهد بوده ایم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات