عزاداران حسینی به حفظ محیط زیست در ایام محرم و صفر توجه کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین اهداف قیام عاشوراست و بدون تردید حفظ و حراست از محیط زیست از مصادیق مهم معروفات است.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند محیط زیست در آموزه های دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی در ایام محرم و صفر باید در هیات های عزاداری، تکایا، مساجد و حسینیه ها هرچه بیشتر و بهتر نسبت به حفظ سلامت عمومی جامعه و پاکیزگی محیط زیست اهتمام داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف یکبار مصرف توزیع می شود، بر ضرورت استفاده از ظروف گیاهی و آلومینیومی بجای ظروف پلاستیکی تاکید کرد و گفت: ظروف پلاستیکی علاوه بر آلودگی گسترده محیط زیست و صدها سال ماندگاری در طبیعت، در تماس با غذا و نوشیدنی گرم، مواد بسیار مضری تولید می کند که برای سلامت شهروندان خطرناک است.

وی با بیان اینکه مسوولین هیات های مذهبی، خطبا و مداحان، ائمه جمعه و جماعات و همچنین تشکل های مردم نهاد می توانند در فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه نقش بسزایی داشته باشند، تصریح کرد: ایستگاه های صلواتی و همشهریانی که نذر خود را در ظروف یکبار مصرف توزیع می کنند، حتما باید با قراردادن سطل و کیسه های زباله از رهاسازی پسماندها جلوگیری کنند.

موسوی در پایان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی مرتبط در این ایام باید برنامه ریزی ویژه ای برای فرهنگسازی و پیشگیری از تخریب محیط زیست داشته باشند، تصریح کرد: جلوگیری از هدررفت انرژی، مصرف درست و بهینه آب و عدم اسراف و دورریختن نذری ها از دیگر نکاتی است که عزاداران حسینی در این ایام باید به آنها توجه داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات