سومین جلسه شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در سال جاری برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد - سومین جلسه شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست استان  با حضور اعضای شورا  , در هشتمین روز از هفتمین ماه سال در محل دفتر مدیرکل برگزار شد.

براساس این گزارش در این جلسه ۲ ساعته که به ریاست محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با هدف  اولویت بندی طرح های پژوهش این اداره کل برگزار شد, ۵ طرح از ۱۵ طرح ارائه شده در جلسه نخست بعنوان اولویت انتخاب و جهت ارسال به شورای پژوهشی استانداری مشخص شدند.

درابتدای این جلسه جعفری نژاد ضمن ناچیز دانستن اعتبارات تخصیص داده شده به حوزه پژوهش گفت : نمیتوانیم منتظر اعتبارات بنشینیم , باید کار را انجام دهیم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان روزمرگی را افت دستگاههای اجرایی دانست و گفت: باید روزمرگی را کنار بگذاریم و به کمک جوامع علمی دانشگاهی محتوای علمی را جایگزین روزمرگی نمایم .

وی خواستار تغیر رویکردها از سنتی به علمی شد و افزود: این جوامع علمی و دانشگاهی هستند که می توانند رویکردها را از سنتی به علمی تغیر دهند , که این خود می تواند کمک کار ما در حفظ محیط زیست باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مسئله آب و آلایندگی ها را بعنوان دوچالش مهم پیش رو دانست و گفت: برای رفع این چالش ها نیاز به یک تیم تخصصی و علمی است , تا بتوانیم بصورت علمی و عملی از روش های سنتی و روزمرگی عبور کرده و رفع چالش نمایم. چرا که با روزمرگی نمیتوانیم مدعی نظارت بر سلامت مردم باشیم .

جعفری نژاد گفت: تعریف برنامه های عملیاتی و چشم انداز برنامه های پزوهشی و استفاده از ظرفیت کارشناسان می تواند مشکل گشای برنامه های محیط زیست باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از اعضاء شورای پژوهش خواست آسیب شناسی نمایند و یک پکیج اجتماعی ,اقتصادی و محیط زیستی ارئه دهند.

این مقام مسئول در ادامه ضمن برشمردن اهمیت و ارزش جهانی دنا گفت: دغدغه من دناست , آبرو و اعتبار استان ذخیرگاه زیست کره دناست که شهرت جهانی دارد و در مورد آن کمترین کار را انجام داده ایم.

وی خواهان تعریف نقشه راهی برای طبیعت گردی دنا شد و گفت: برای طبیعت گردی دنا هیچ برنامه و نقشه راهی از طرف هیچ دستگاه اجرایی تعریف نشده , که این خلاء میتواند توسط دانشگاه و دستگاه اجرایی به خوبی پر شود.

این مقام مسئول در پایان پراکنده گویی را باعث تخریب محیط زیست دانست و گفت: اگر جوامع علمی بنشیند و ببیند دستگاههای اجرایی چکار میکند کار به جایی نخواهند رسید,  چراکه تغیر رویکردها ازسنتی به علمی منوط به  نقشه راه تعریف شده از طرف جوامع علمی است.

درپایان این نشست ۵ طرح از ۱۵ طرح ارائه شده در نخستین جلسه شورای پژوهشی بعنوان اولویت انتخاب تا به شورای پژوهشی استانداری ارسال شوند

شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد مرکب از ۱۱ عضو ثابت می باشد که ۶ نفر از آنها از مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و۵ نفر دیگر اعضای هیات علمی صاحبنظر در امور پژوهشی از دانشگاه مادر استان هستند. لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات