آتش سوزی در پارک ملی گلستان مهار شد.



مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: آتش سوزی پارک ملی گلستان که از صبح امروز آغاز شده بود، با تلاش نیروهای امدادی حاضر در محل، تحت کنترل درآمده و مهار شده است.
به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، امیر عبدوس اظهار داشت: آتش سوزی پارک ملی گلستان در منطقه دره شمالی روستای تنگراه با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان و نیروهای امدادی منابع طبیعی و مردم محلی مهار و اطفا شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: سطح این آتش سوزی در حدود دویست متر مربع بوده و مربوط به بوته زارها و درختچه های پراکنده است.
امیر عبدوس با بیان اینکه علت دقیق آتش سوزی پس از انجام کار کارشناسی اعلام خواهد شد، افزود: نیروهای امدادی حاضر در محل حادثه به سرعت با استفاده از خودروهای آتش نشان و پیشرو و با کمک مردم محلی توانستند به سرعت حریق را اطفا و از انتشار آن به دیگر نقاط پارک ملی گلستان جلوگیری کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در پایان افزود: با توجه به آغاز فصل پاییز، خشک شدن برگ های درختان و احتمال افزایش آتش سوزی در جنگلها، از عمومی هم استانی ها و مسافرین محترم تقاضا می شود از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل ها و بوته زارها خودداری و در صورت مشاهده هرگونه حریق احتمالی موضوع را با شماره تلفن های شبانه روزی ۱۵۴۰ یا ۰۱۷۳۲۵۴۵۴۶۳ اطلاع رسانی نمایند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات