تشکیل دو کمیته مشترک آموزشی و پژوهشی در حوزه محیط زیست طبیعی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این تصمیم در جلسه‌ای که روز یکشنبه ۲۰ آبان‌ماه به دعوت معاونت محیط طبیعی و در محل این معاونت تشکیل شده بود، اتخاذ شد.

در این جلسه که با حضور حمید ظهرابی، معاون محیط طبیعی و اسکندر امیدنیا، معاون آموزش و پژوهش و جمعی از مدیران کل و مشاوران این دو معاونت تشکیل شد، موضوعات مختلفی در راستای اجرای فعالیت‌های مشترک و پیشبرد اهداف سازمان مطرح شد.

ظهرابی در این جلسه، با اشاره به ارتباط نزدیک برخی فعالیت‌های این دو معاونت گفت: بسیاری از فعالیت‌های مهم حفاظت از محیط زیست طبیعی کشور برپایه پژوهش‌های علمی و آموزش‌های عمومی به جامعه انجام می‌گیرد و این یکی از مهمترین تشابهات فعالیت این دو معاونت است.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه آموزش و تنویر افکار عمومی تصریح کرد: همکاری دو معاونت در اجرای فعالیت‌های مشترک پژوهشی و آموزشی، استفاده از مشارکت‌های مردمی به‌ویژه ذینفعان محلی و جلب مشارکت مردمی در زمینه حفظ و احیای زیستگاه‌های طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی ضروری است و باید برای نیل به این اهداف، هر دو معاونت اجرای پژوهش‌های اولویت‌دار در حوزه فعالیت معاونت محیط طبیعی را با جدیت دنبال کنند.

امیدی‌نیا نیز در این جلسه با استقبال از دعوت معاونت محیط طبیعی به همکاری‌های بیشتر درون سازمانی، بر تداوم همکاری‌های مشترک و استفاده از پتانسیل ‌های موجود در دو معاونت را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: اجرای طرح‌های کلان که راهگشای مشکلات محیط زیست کشور باشند، همواره باید در اولویت پژوهش و اجرا باشند. تشکیل اتاق‌های فکر مشترک، نگاه آموزشی به امر پژوهش، توجه استارت‌آپ‌ها و ایجاد شبکه‌ای از همکاری ستاد سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات کل استان‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات فرا رو را رفع کند.

در این جلسه مقرر شد دوکمیته مشترک در موضوعات مربوط به آموزش و پژوهش در حوزه معاونت محیط زیست طبیعی با حضور نمایندگانی از هر دو معاونت تشکیل شوند که در این کمیته‌ها، موارد آموزشی و پژوهشی برای اجرای هرچه بهتر، مورد بررسی مشترک قرار گیرند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات