سخنرانی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در پیش از خطبه های نمازجمعه شهر ستان بندرلنگه

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست هرمزگان

سخنرانی  مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان پیش از خطبه های نمازجمعه شهر ستان بندرلنگه : وی در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) به همه نمازگزاران ایمانی ادامه داد:   همانطور که می دانیم محیط زیست جزء زندگی بشر می باشد حال اگر دراین چرخه یا به عبارتی اکوسیستمی به مانند زمین اشکالی پیش بیایدزندگی همه ساکنین آن به مشکل برمی خورد.

اصل پنجاهم قانون اساسی به خوبی اهمیت محیط زیست را برای ما ونسل آینده بیان نموده است. سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک ارگان حاکمیتی ونظارتی در هماهنگی دستگاههای اجرایی درمباحث مختلف محیط زیستی  ومدیریت حفاظت از آن دارای وظیفه قانونی می باشد.

ابلاغ سیاست های  محیط زیست  توسط مقام معظم رهبری ، به عنوان نقشه راه  محیط زیست کشورتلقی می گردد که می بایست در این راه تمام تلاش خود رابکار ببندیم.

وفادار ادامه داد:

شهر ستان بندرلنگه ازپتانسیل قوی زیست محیطی برخوردار می باشد . که ازجمله اقدامات آن می توان به شناسایی ۱۳هزار هکتار سایت پرورش میگو ، که به عنوان سایت مردمی  در دست اقدام می باشد  اشاره کرد . وی  در ادامه سخنان خود با توجه به فرابخشی بودن مسئله محیط زیست ورعایت الزامات آن وتوسعه وترویج فرهنگ محیط زیست را خواستار شد که در این امر فرمانداران ، دهیاران و بخشدران می توانند موثر واقع شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در ادامه سخنان  خود به اهمیت مدیریت پسماند  اشاره کرد. در این موضوع همانطور که می دانید تفکیک زباله از مبداء یکی از موضاعات اصلی درمدیریت پسماند می باشد . امروزه از پسماند به عنوان طلای کثیف نام برده می شود که با مدیریت صحیح  می توان در بحث اشتغالزایی از آن بهره جست . که در این خصوص می توان به طرح  مدیریت پسماند شهر ستان بستک اشاره کرد.

وی در بخش دوم سخنان خود به پتانسیل حیات وحش شهر ستان بندرلنگه وداشتن قوچ لارستان (منحصر به فرد) واقداماتی  برای افزایش جمعیت آن اشاره کرد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در بخش صید وصیادی در آن شهر ستان با اشاره به محدودیت ذخایر آبزیان مدیریت صحیح وبهره برداری پایدار، تکثیرو پرورش وایجاد صنایع بسته بندی تاکید کرد.

از دیگر موارد مطرح شده است سامان بخشی به صنایع مزاحم شهری وجلوگیری از آلودگی صوتی  اشاره شد .

وی در ادامه به اهمیت آموزش وترویج فرهنگ زیست محیطی در سطح های مختلف جامعه از جمله  ، جامعه هدف (دانش آموزان) تاکید کرد. و افزود : همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

آنچه مسلم است هم در دین و احادیث معصومین (ع) در خصوص اهمیت به حفظ منابع طبیعی و خدادادی با رها سفارش شده است . نمازگزاران ایمانی در ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی وانتقال آن به خانواده ها همیار و همراه محیط زیست باشند .

گفتنی است :

در این برنامه معاونین ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ، روسای ادارات حراست و بازرسی این اداره کل و پرنسل اداره محیط زیست شهر ستان بندرلنگه حضوری فعال داشتند.

همچنین در آیین نمازجمعه این هفته شهر ستان بندرلنگه مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با امام جمعه و معاون فرماندار شهر ستان بندرلنگه دیدار کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات