روی پسماندهای خروجی واحدهای تولیدی ملایر نظارت شود

روی پسماندهای خروجی واحدهای تولیدی ملایر نظارت شود


به گزارش ایسنا، منطقه همدان، باب‌اله فتحی دوشنبه ۱۲ آذر در کارگروه پسماند شهرستان ملایر، افزود: حفظ و احترام به محیط‌ زیست را باید به‌ صورت فرهنگ درآوریم و همه اقشار جامعه را با اهمیت محیط‌ زیست آشنا کنیم.
وی با بیان اینکه محیط‌ زیست نعمت ارزشمندی است که باید حفظ و به‌ درستی به آیندگان منتقل شود، عنوان کرد: شهرستان ملایر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی دارد که باید از آنها استفاده شود.
فتحی خاطرنشان کرد: همدان و ملایر به‌عنوان شهرستان‌های معین دفع پسماندها در استان معرفی شده‌اند و درحال پیگیری احداث کارخانه بازیافت از زباله‌ها توسط بخش خصوصی هستیم.
وی تصریح کرد: همه بیمارستان‌های ملایر مجهز به دستگاه بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی هستند و در این زمینه در بیمارستان‌ها مشکلی وجود ندارد.
فرماندار ملایر تاکید کرد: باید آموزش افرادی که با زباله‌ها و پسماندها در ارتباط هستند را جدی‌تر بگیریم و در این زمینه آگاه‌سازی‌های لازم صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه حفاظت و اهمیت دادن به محیط‌زیست وظیفه دستگاه خاصی نیست بلکه این وظیفه همه دستگاه‌ها و آحاد مردم است، ادامه داد: آموزش به ‌عنوان محور کارهاست و باید آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی لازم را در کلاس‌های آموزشی به اقشار مختلف مردم داشته باشم.
فتحی با اشاره به اینکه اگر قوانین و مقررات به ‌درستی رعایت شود و همه بر این اصل پافشاری کنیم به طور قطع مشکلات کمتر می‌شود، گفت: زباله‌ها یکی از مهمترین عوامل تهدید محیط‌ زیست به شمار می‌روند و دهیاران می‌‌توانند در انتقال و دفع بهداشتی زباله‌ها در روستاها نقش موثری داشته باشند.
http://hamedan.isna.ir/default.aspx?NSID=۵&SSLID=۴۶&NID=۵۸۴۰۲
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات