پرورش اندیشه ها و باورهای اخلاق زیست محیطی در کودکان دیار نخل و آفتاب

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در جمع دانش آموزان مقطع ابتدایی دبستان دخترانه اندیشه زاهدان از وظایف و دشوار ی های کار محیط بانان دلسوز و پرتلاش در راستای حفظ و حراست از محیط زیست و حیات وحش استان سخن گفت و به سوالات دانش آموزان در خصوص محیط زیست استان پاسخ داد.

در حاشیه این برنامه پورمردان در مصاحبه با واحد خبر استان سیستان بلوچستان گفت: نهادینه کردن  امر حفاظت از محیط زیست به یک باور ذهنی تنها راهی است که در نهایت به حفظ محیط زیست منجر می شود. بهترین زمان برای ایجاد چنین باورهایی دوران کودکی است. در این زمینه برگزاری برنامه های زیست محیطی در مدارس نقش حیاتی دارند.

وی افزود: خوشبختانه مدتی است که برنامه های متنوع یک ساعت با محیط بانان در سطح استان با اهداف آشنایی با شرح وظایف محیط بانان و نهادینه کردن حس حرمت به محیط بانان در دانش آموزان و خانواده ها به عنوان حافظان محیط زیست، جلب مشارکت و ایجاد حس مسئولیت دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست، آموزش و اطلاع رسانی مسایل محیط زیستی متناسب با اقلیم استان، استفاده از توان فزاینده جامعه دانش آموزی به منظور انتقال پیام های زیست محیطی به درون خانه و خانواده برای کلیه مقاطع تحصیلی برگزار می شود. خوشبختانه همانگونه که مشاهده می کنید این برنامه ها با استقبال گسترده دانش آموزان روبرو شده است. شور و شوق دانش آموزان ما را برای ادامه راه با توان بیشتر تشویق می کند.

در پایان از مسئولین آموزش و پرورش استان و معلمان عزیز که نهایت همکاری را در اجرایی این برنامه های آموزشی دارند تقدیر و تشکر می نمایم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات