نشست مشترک استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیرامون بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی استان

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت:  در جلسه ای که در دفتر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با استاندار سیستان بلوچستان برگزار گردید به مسائل و مشکلات زیست محیطی سیستان و بلوچستان پرداخته شد.

پورمردان ادامه داد : مباحث مطرح شده در جلسه شامل مسائل و مشکلات سیستان و تالاب هامون، توسعه سواحل مکران، تعارضات مناطق حفاظت شده استان با طرح ها و پروژه های مختلف، سازمان عمران سیستان با رویکرد مدیریت یکپارچه و پدیده گرد و غبار در استان  بود.

وی افزود: در این دیدار بر توجه به حفاظت و بهسازی محیط زیست و برخورد با عوامل مخرب و آلاینده محیط زیست تاکید شد.

در این نشست وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گزارشی از اقدامات اجرایی و برنامه های عملیاتی حفاظت محیط زیست استان و مسائل و مشکلات زیست محیطی موجود در زمینه طرح های اجرایی و مسائل و مشکلات پیش رو در محیط زیست استان ارائه و از حمایت های ریاست سازمان حفاظت محیط زیست تقدیر نمود.

کلانتری نیز در این دیدار به اهمیت حفاظت محیط زیست و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی و اقدامات لازم در راستای توسعه پایدار و ضرورت تهیه و اجرای پیوست زیست محیطی در کلیه طرحها، شناسایی، کنترل و برخورد قانونی با عوامل و منابع آلاینده و مخرب و اثرگذار بر محیط زیست تاکید داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز از مناطق تحت مدیریت محیط زیست، ارزشهای تنوع زیستی استان و گونه های منحصر به فرد گیاهی و جانوری به عنوان گنجینه طبیعی و مواهب الهی یاد کرد و گفت: می بایست با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی برای حفاظت از این ذخایر گهربار، بیش از گذشته در جهت تبیین مسئولیت آحاد جامعه در قبال حفاظت محیط زیست اقدام شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات