رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد : توسعه اصولی تضادی بامحیط زیست ندارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد : توسعه اصولی تضادی بامحیط زیست ندارد

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد  عیسی کلانتری عصر یکشنبه هجدهم آذر ماه ۹۷ در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، افزود:توسعه هیچ تضادی با محیط زیست ندارد و باید اصول و تحقق توسعه پایدار هدفگذاری شده باشد .

کلانتری با اشاره به تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی در راستای محورهای مدیریت پسماند و زباله، تصریح کرد: توجه به توسعه پایدار با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی مورد تاکید است .

کلانتری از پوشش پاسخگویی استعلامات زیست محیطی در بازه زمانی ۲ ماهه در استان ها خبر داد و گفت: عدم پاسخ به استعلام به معنای تایید پروژه است، اما جواب منفی نیز باید مطابق منطق و قانون باشد .

وی افزود: در تهران نیز پاسخ استعلامات در مدت ۴۵ روز انجام می شود .

کلانتری با بیان اینکه زیبنده کشور ما نیست که در فرسایندگی و هدر دهی آب اول باشد، اظهار کرد: ما اصلا حافظان خوبی برای نسل های بعدی در حوزه منابع آبی نبودیم .

وی با اشاره به اینکه بخشی از توسعه با هزینه محیط زیست انجام شده است، ابراز داشت: در بخش هایی از خودکفایی ها محیط زیست ما قربانی شده است .

کلانتری عامل ۳۰ تا ۳۵ درصد خشکیدگی جنگل های بلوط را عوامل انسانی دانست و اظهار کرد: ما به محیط زیست کشور جفا کردیم و حافظ منافع نسل های بعدی نبودیم و همه چیز را برای نسل فعلی خواستیم .

معاون رئیس جمهور گفت: ضرباتی که ما به نسل های بعدی می زنیم بر اثر رفتارهای نادرست است .

کلانتری با اشاره به ضعف های برنامه ریزی در گذشته، تصریح کرد: در برنامه ریزی های کشور کوتاهی کردیم و از ابتدای انقلاب برنامه آمایش در فعالیت ها نداشتیم .

کلانتری به آسیب های عدم توجه به محیط زیست بر بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: متاسفانه جانمایی ها و جایابی ها در ایجاد برخی صنایع و واحدها به شکل مصیبت بوده است .

وی افزود: یکی از این موارد نیروگاه شهید رجایی است که عامل ۲۰ درصد آلودگی شهرهای تهران و کرج محسوب می شود .

کلانتری با اشاره به آسیب ها و آلایندگی خودروها در تهران و شهرهای بزرگ، گفت: عامل ۶۵ درصد آلایندگی شهرهای بزرگ در فصل زمستان خودروهای دیزلی است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات