اولین جلسه کمسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در همدان برگزار شد

اولین جلسه کمسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در همدان برگزار شد


به گزارش روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان، با توجه به ابلاغ ضوابط جدید استقرار و لغو کمیته ماده ۸ ضوابط سابق و پیرو اصلاحیه های ابلاغی از سازمان مرکزی، کمسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک جایگزین کمیته ماده ۸ شد.
عادل عربی در ابتدای این جلسه توضیح داد: در صورتیکه اعتراضی به اعلام نظرهای محیط زیست در خصوص استقرار و تغییر خط و...واحدهای صنعتی و تولیدی وارد شود در این کمیسیون با رعایت ضوابط ابلاغی و در راستای بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه و جلوگیری از سایر اثرات سوء بر محیط و نیز آلاینده بودن یا نبودن واحد مذکور تصمیم گیری می کند.
وی بیان کرد:ضوابط استقرار صنایع در سطح کشور تسهیل شده است و موارد استثنایی نیز در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدانی نیز بیان کرد: توسعه ای که پایدار نباشد و محیط زیست را آلوده کند، به کار نمی آید و در نهایت به ضرر همگان منجر می شود.
محمودعراقی گفت: توسعه متعادل و پایدار، کشور را به توسعه همه جانبه سوق خواهد داد و در این راستا باید به دور از هیاهو و آمارسازی، کارها به صورت اصولی انجام گردد.
وی تصریح کرد: اگر برای هر طرح تولیدی، ضوابط را بشکنیم، مشکلات بیشتر می شود و نظر محیط زیست را در همه موارد تایید می کنیم مگر اینکه دلایل متقن همراه با مستندات آن نظر را زیر سوال ببرد و موارد خاص در کمسیون ماده ۱۱ بررسی می شود.
گفتنی است کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در همدان متشکل از یکی از معاونان استاندار به عنوان رئیس و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به عنوان دبیرکمیسیون و رئیس صنعت و معدن تجارت ، رئیس جهادکشاورزی و رئیس سازمان بازرسی استان همدان و مدیر کل استاندارد استان و فرماندار شهرستان مربوطه می باشند تشکیل گردید و استمرار خواهد داشت.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات