نشست مشترک حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استثنایی در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان:

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: نشست مشترک محیط زیست و آموزش و پرورش استثنایی در سیستان و بلوچستان با هدف آموزش های زیست محیطی برای گروه هدف های ویژه تشکیل شد.

پورمردان ادامه داد: در خصوص همکاری ویژه با این مدارس در زمینه امور آموزشی، فرهنگی و اعطلای فرهنگ زیست محیطی، اجرای طرح محیط یار، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ویژه معلمان و فرهنگیان مدارس استثنایی، اجرای کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان ویژه و نمایش فیلم‌های زیست محیطی از جمله مواردیست که با همکاری دو دستگاه در سطح استان در دست اقدام می باشد.

وی افزود: این گروه از دانش آموزان از گروه نابینایان، کم شنوایان، معلولین ذهنی و جسمی و کم توان می باشند که این اداره کل در نظر دارد در خصوص همیاری محیط زیست با این گروه دانش اموزان آنان را آموزش داده و لباس فرم محیط بانی نیز برای آنها تهیه کند تا از پتانسیل این افراد نیز در راستای تنویر افکار عمومی و ترویج فرهنگ زیست محیطی بهرهمند شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: لازمه بالا بردن سطح دانش، بینش، نگرش و اخلاق زیست محیطی دانش‌آموزان و فرهنگیان، تعامل سازنده دو دستگاه است .

وی با اشاره به تفاهمات و تعاملات متقابل فی مابین این اداره کل و آموزش و پرورش استثنایی استان، خاطرنشان کرد: بازدید از موزه حیات وحش استان و چاپ و انتشار یک جلد کتاب با موضوع محیط زیست با خط بریل ویژه نابینایان، از جمله اقدامات و فعالیت‌های بوده که این اداره کل در سطح استان برای این گروه هدف ویژه انجام داده است .

پورمردان با مثبت ارزیابی کردن اقداماتی که به صورت مشترک بین دو دستگاه صورت گرفته به اقدامات پیش بینی شده در سال جاری اشاره نمود و افزود: امیدواریم با همکاری و تعامل بتوان طرح یک ساعت با محیط بان را در مدارس استثنایی نیز ادامه و طرح محیط یار را در استان گسترش دهیم .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات