آموزش مدیریت سبز توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد به دستگاههای اجرایی استان

اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد به منظور ارتقاء دانش و فرهنگ محیط زیستی در نظام اداری و اجرایی استان و نیز آشنایی کارکنان با مبانی و مصادیق "مدیریت سبز" و نحوه ارزیابی این شاخص مهم در فرایند ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۷ دستگاههای اجرایی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نموده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، سیدرضا نورانیان رئیس اداره مدیریت عملکرد با اعلام این خبر افزود: هدف اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد این است که نگرش دستگاههای اجرائی استان نسبت به مبحث مدیریت سبز را از عاملی برای کسب امتیاز به سمت یک تکلیف عمومی و وظیفه فردی و اجتماعی در قبال نسل حاضر و نسل های آتی سوق دهد.

وی گفت: از این رو پیش از فراسیدن فصل ارائه گزارش عملکرد دستگاههای اجرائی با هماهنگی مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، یک دوره ۴ ساعته آموزشی برای نمایندگان ادارات دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی برگزار و اهمیت موضوع و مبانی حفاظت محیط زیست و توسعه پایدار و دولت سبز تبیین شد. ضمنا، اجرای برنامه های آموزشی مشابه در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است بر اساس شیوه نامه ابلاغی سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان اداری و استخدامی کشور، شاخص مدیریت سبز در دستگاههای اجرایی در قالب ۴ مولفه شامل مدیریت مصرف آب، مدیریت مصرف انرژی، مدیریت پسماند و مصرف کاغذ و نیز آموزش و فرهنگ سازی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست مورد ارزیابی قرار می گیرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات