ادامه وزش باد شدید و گرد و غبار در خوزستان

ادامه وزش باد شدید و گرد و غبار در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه وزرش باد شدید و فعال شدن بخشی از کانون‌های داخلی ریزگردها در خوزستان تا فردا خبرداد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ کوروش بهادری ‌اظهار کرد:‌ روز گذشته در شهرهای اهواز، آبادان،‌ بستان، ماهشهر، خرمشهر،‌ هندیجان و شوشتر سرعت تندباد در ساعاتی به ۶۰ کیلومتر در ساعت رسید.

وی افزود: در پی آن، دید افقی در بیشتر شهرها به سه تا چهار کیلومتر رسید ولی به دلیل شدت باد و گرد و غبار، دید افقی در اهواز به ۱۰۰۰ متر رسید کاهش یافت.

بهادری با اشاره به آغاز وزش باد شدید در اهواز از ظهر امروز خاطرنشان کرد:‌ بعدازظهر امروز نیز شاهد ورزش باد شدید خواهیم بود که موجب فعال شدن بخشی از کانون‌های داخلی و کاهش کیفیت دید می‌شود و این روند تا فردا ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: همچنین خلیج فارس در این روزها به شدت مواج است و دریاروی باید کنترل شده باشد، تا در این شرایط مشکلی برای لنج‌ها ایجاد نشود.

وی گفت:‌ روز گذشته دمای هوای بیشتر شهرهای استان خوزستان به ۴۸ درجه سانتی‌گراد رسید و انتظار داریم که دمای امروز نیز به ۴۸ تا ۴۹ درجه سانتی‌گراد برسد.

بهادری اظهار کرد: ‌در شبانه‌روز گذشته شهرهای اهواز، امیدیه، رامهرمز، شوش، گتوند و آغاجاری با ۴۸ درجه سانتی‌گراد و ایذه با ۲۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۳۱ تا ۴۹ درجه سانتی‌‌گراد و در نوسان خواهد بود.

ایسنا

نظرات